Sunday 11 June 2017

Kecoh Di Bazar Ramadan Kluang: 'Abang Long Capang' Kembali Beraksi...

Lelaki mengaku imam mengamuk halau orang di bazar Ramadan Kluang


"Walaupun rupak mu tidak ku kenal tatapi telinga capang mu tatap menjadi pojaan hati ku.."

Abang Long Capang Kluang dari penjaga "Surat mana surat?" kini dah "Saya imam saya imam" bazar ramadan umngok..😂

Lelaki mengaku imam mengamuk halau orang di bazar Ramadan Kluang

SEORANG lelaki yang mengaku dirinya seorang imam mengamuk dan menghalau sekumpulan petugas Pakatan Harapan yang sedang mengedarkan kurma di Bazar Ramadan di Kluang Johor.

Lelaki tersebut yang memakai kopiah berulang kali mendakwa dirinya imam, selepas diminta bersabar apabila dia bertindak ganas menolak dan menghalau petugas yang sedang mengedarkan kurma kepada umat Islam yang berkunjung di Bazar Ramadan tersebut.

"Sabar bang puasa," kata salah seorang petugas.

"Astaghfirullah halazim, Astaghfirullah halazim, Astaghfirullah halazim, saya imam, saya imam," kata lelaki itu sambil mendabik dada menunjuk-nunjuk dirinya.

Seorang lagi lelaki botak yang dipercayai rakannya turut bertindak kasar menghalau petugas tersebut. Rakaman gelagat lucu samseng-samseng itu menjadi viral di media sosial.

Bagaimana pun, dari telinganya yang capang itu dapat kita kenal pasti bahawa lelaki mengaku imam ini pernah berlaku biadap sebelum ini, juga dalam bulan Ramadan difahamkan di lokasi Bazar Ramadan yang sama.

Tahun lalu lelaki ini pernah menjadi 'viral' dan sensasi di media sosial dan digelar dengan beberapa gelaran sebagai 'abang long capang', 'pendekar capang' dan 'samseng capang'.

Ketika itu dia melakukan perkara yang sama, menghalau petugas yang hadir ke bazar tersebut dalam insiden yang dikenali sebagai 'surat mana surat?'

Ketika itu dia menjadi bahan ketawa apabila meminta surat ketika menghalau rombongan petugas yang mahu memberi sedekah kurma kepada orang ramai.

Di bawah ini rakaman video kejadian tersebut, sila klik button 'play' untuk menonton.



Read more: http://www.milosuam.net/2017/06/lelaki-mengaku-imam-mengamuk-halau.html#ixzz4jdk1G9Cz




PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP