Sunday 24 September 2017

Pas Buat Laporan Polis Banjir Di Pulau Pinang..



Yaacob (tengah) bersama pimpinan Pas Pulau Pinang menunjukkan laporan yang dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut, semalam.

GEORGETOWN - Pas Pulau Pinang membuat laporan polis setelah tidak berpuas hati dengan kepimpinan kerajaan negeri yang didakwa menjadi penyebab utama kejadian banjir di negeri ini.

Pengerusi Lajnah Tanah Pas Pulau Pinang, Yaacob Omar berkata, daripada statistik yang diperolehi, lebih 20 kejadian banjir dilaporkan berlaku dalam tempoh setahun.

Menurutnya, pihaknya mendapati punca kekerapan banjir sejak kebelakangan ini adalah disebabkan tiada perancangan yang baik dibuat sebelum pembangunan dilaksanakan.

“Dahulu, banjir ada berlaku tetapi tidak sekerap ini, dalam setahun dua tiga kali saja. Tetapi sejak kebelakangan ini, banjir makin kerap berlaku. Apa yang kita lihat, kerajaan negeri tidak menjalankan kajian yang sepatutnya sebelum meluluskan projek pembangunan.

“Apabila menjalankan pembangunan, sepatutnya mereka menyediakan sistem parit dan saliran yang baik terlebih dahulu. Namun apa yang berlaku, sistem perparitan dan saliran langsung tidak diambil peduli. Jika parit tidak dibuat dengan betul, maka air akan melimpah dan menyebabkan banjir,” katanya kepada media semalam.





PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP