Sunday 29 October 2017

Datuk Seri Berusia 28 Tahun Diarah Serah Diri


KAJANG 29 Okt. - Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi memberi amaran kepada seorang lelaki berpangkat ‘Datuk Seri’ untuk segera menyerah diri kepada polis ekoran tindakannya yang memukul tiga anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) di Ampang, dekat sini pada Jumaat lalu.

Kata Timbalan Perdana Menteri, individu tersebut masih belum ditangkap namun pihak polis mengetahui siapa dan di mana lokasi lelaki itu berada.


Menurutnya, sesiapa sahaja di negara ini tertakluk di bawah perundangan, dan gelaran atau pangkat bukan merupakan lesen untuk mengambil tindakan kekerasan terhadap orang lain terutamanya petugasberuniform.


“Kita mengetahui siapa dia dan di mana beliau berada, eloklah menyerah diri sebelum polis tangkap.


“Ini pengajaran kepada semua bahawa sesiapa yang mempunyai gelaran bukan bermakna undang-undang berada dalam tangan mereka,” kata beliau selepas merasmikan Hari Keluarga Kementerian Dalam Negeri Tahun 2017 di Maktab Penjara Malaysia di sini hari ini.


Beliau mengulas kejadian yang berlaku di sebuah Tokong di Kampung Baru Ampang, apabila lelaki berpangkat Datuk Seri itu berang kerana ditegur oleh anggota Rela yang meminta beliau mengalih kenderaan Toyota Vellfire miliknya yang diletakkan di tepi jalan kerana menghalang lalu lintas.


Dalam kejadian kira-kira pukul 6.30 pagi itu, tiga anggota Rela, Melvin Cheong Mun Khai,19, Leong Jiun Jie, 21 dan Lee Weng Poh, 27 mengalami kecederaan akibat diserang oleh ‘Datuk Seri’ yang berusia 28 tahun itu.-UTUSAN ONLINE


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP