Thursday 26 October 2017

Tengok Macam Mana PM Singapura Jumpa Trump


Seorang Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP membandingkan kunjungan Perdana Menteri Singapura Lee Hsien Loong ke Amerika Syarikat dengan kunjungan Datuk Seri Najib Razak bulan lepas.

Dalam kenyataannya hari ini, Howard Lee antaranya membangkitkan bagaimana Hsien Loong dilayan Presiden Amerika Syarikat Donald Trump.

Ini katanya termasuk pertemuan dan makan tengah hari di pejabat Trump di Rumah Putih serta penganjuran sidang media bersama di Rose Garden yang biasanya menjadi tempat sidang media bersama tetamu luar.

“Sebagai bukan seorang peminat PM Lee dan partinya, perit untuk saya akui dia melakukannya dengan rendah hati tetapi megah.

“Dan dengan persaingan kiasu Malaysia-Singapura, saya dengan berat hati mengakui Singapura telah menang berbanding Malaysia,” kata wakil rakyat Pasir Pinji itu.

Media Singapura melaporkan lawatan Hsien Loong bermula semalam berjaya mempertegaskan hubungan dua hala antaranya dalam bidang ekonomi dan pertahanan.

Kedua-dua pemimpin itu menyaksikan pemeteraian perjanjian antara syarikat penerbangan Singapore Airlines (SIA) dengan syarikat pengeluar pesawat Boeing bagi pembelian 39 pesawat bernilai hampir AS$14 bilion ($19 bilion).


Read more at https://m.malaysiakini.com/news/399434#Lh2izes4kvxHeZVq.99


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP