Saturday 6 May 2017

Fakta Bodoh Nik Abduh Bahawa DAP Akan Murtadkan Orang Islam

Nik Abduh: Impian HARAPAN kuasai Putrajaya semakin 'jauh' tanpa PAS


Impian Pakatan Harapan semakin jauh untuk menguasai Putrajaya dalam pilihan raya umum ke-14 apabila PAS keluar daripada gabungan parti pembangkang itu.

Ahli Parlimem Pasir MAS, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz dipetik Utusan Malaysia sebagai berkata, hanya dalam 'dua keadaan' sahaja DAP yang didakwanya mengetuai gabungan parti pembangkang itu, boleh menawan Putrajaya.

“Pertama, menjadikan bukan Islam sebagai majoriti dalam negara kita namun bagi saya jauhlah memandangkan statistik umat Islam di negara kita bertambah.

“Kedua, DAP hanya boleh menang apabila umat Islam ini hidup dalam keadaan hanyut, hanyut tidak jaga agama, mereka hanya hendak jaga duit, ekonomi, perut maka di sini mereka akan terkesan dengan umpan DAP.

"Tetapi kita yakin usaha dakwah yang dibuat oleh PAS, orang Melayu tidak sampai tahap lalai sehingga menerima perjuangan DAP,”Utusan memetiknya sebagai berkata.

Nik Abduh mengulas kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang menyifatkan PAS telah sesat kerana bermusuh dengan DAP dan berbaik-baik dengan Umno.

Nik Mohamad Abduh yang juga ahli jawatankuasa PAS pusat berkata, matlamat utama PAS adalah untuk mendaulatkan Islam di negara ini dan kerana itu, ia tidak boleh bersama Pakatan Harapan kerana mendakwa DAP cuba menjadikan Malaysia sebuah negara liberal.

“Dengan sikap dan polisi DAP, matlamat mereka yang semakin jelas ‘Malaysian Malaysia’ yang dulunya difahami secara kabur oleh orang Melayu.

"Hari ini dengan tindakan-tindakan mereka ia semakin menjelaskan maksud sebuah perjuangan untuk menjadikan negara kita ini liberal, bebas tanpa ada ikatan agama, maka tidak mungkin PAS boleh bersama Pakatan Harapan untuk menang menuju Putrajaya.

“Kalau kita kekal dengan Pakatan Harapan, kita sendiri tidak boleh jamin kemenangan itu menjamin Islam berdaulat,” katanya.

Justeru, katanya, PAS akan bekerjasama dengan sesiapa sahaja, termasuk Umno bagi memastikan matlamat besar parti itu untuk mendaulatkan Islam di negara ini berjaya.








PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP