Wednesday 6 February 2019

Usahawan babikan Syed Saddiq rupanya penyokong kuat Umno


Samping Umno


GARA-GARA tindakan pengusaha minuman botol jenama "Hausboom" mem 'babi' kan Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Abdul Rahman, netizen bertindak menyiasat latar belakang lelaki itu.

Biasalah salah satu cara paling cepat untuk menyiasat latar belakang seseorang, ialah menerusi akaun Facebook miliknya.

Salah satu hasil carian popular netizen ialah gambar usahawan bernama Azri Zahier Azmi berbaju Melayu lengkap dengan kain samping bercorak logo-logo Umno.

"Jangan pernah berani kome (kau) bercakap soal perjuangan kalau kome kecut menunjukkan identiti kita! Walaupun kita kalah, biarlah kalah bergaya," tulisnya.

Semakan di laman Facebook miliknya juga mendapati usahawan itu sering mengkritik pemimpin Pakatan Harapan serta dasar-dasar kerajaan.

Ketika hari raya sebelum ini, Azri turut memuat naik gambar bekas perdana menteri Najib Razak menziarah keluarganya.


Boss Hausboom bersama Najib

"Thanks DS Najib sudi datang beraya sambil bermesyuarat merangka strategi pergerakan selepas ini," tulisnya.

Sebelum ini Azri menerusi akaun Facebook miliknya mengatakan lebih baik Syed Saddiq jadi babi daripada jadi ahli politik penipu dan penindas orang muda.

"Jangan main-main. YB Syed Saddiq, better jadi babi daripada jadi ahli politik penipu penindas orang muda. At least, babi tu ada juga orang bela, ada juga kegunaan." tulisnya

Justeru orang ramai menganggap tindakan usahawan itu membabikan menteri mempunyai unsur politik kerana mereka berada dalam parti yang berbeza.

Sumber — https://www.milosuam.net/2019/02/usahawan-babikan-syed-saddiq-rupanya.html#ixzz5ejWpebHx


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP