Thursday 18 April 2013

PANAS - Mahathir Sudah Cabut Ke London..



(Mahathir dan Siti Hasmah di London)

KUALA LUMPUR: Apakah benar pengisytiharan calon-calon Umno dibuat selepas pemergian Tun Dr Mahathir ke London?

Inilah yang berlegar di alam siber sekarang kononnya tindakan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak membuat pengumuman calon selepas pemergian Mahathir untuk mengelak dari gangguan bekas Perdana Menteri itu.


Tun Dr Mahathir ke London bersama isteri, Tun Siti Hasmah Mohd Ali untuk memberikan penghormatan terakhir buat bekas PM Britain, Margaret Thatcher yang meninggal baru-baru ini.

Dalam posting di facebook itu, isteri Najib yang kini lebih dikenali dengan nama Kak Ros didakwa mempunyai perancangan tersendiri di sebaliknya.

"Strategi licik Kak Ros mengisytiharkan calon pilihannya setelah pemergian Tun Mahathir ke London.

"Sepatutnya Najib mengumumkan senarai calonnya pada Jumaat lepas namun telah ditangguhkan sehingga ke hari pemergian Tun Mahathir ke London barulah diumumkan.

"Strategi licik ini bagi memastikan semua calon pilihan Kak Ros dapat diumumkan tanpa gangguan dari Tun Mahathir," tulis posting itu.

Sebelum ini, pakar media Mahathir Rocky Bru dalam blognya mengumumkan nama-mana yang sepatutnya digugurkan.

Namun, nama yang dikatakan akan gugur itu ternyata masih dinamakan sebagai calon BN oleh Najib.

Antaranya Khairy Jamaludin di Rembau, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican di Kepala Batas dan juga Abdul Azeez Rahim di Baling.

Begitu juga nama-nama saperti Datuk Seri Noh Omar, Datuk Seri Awang Adek serta Datuk Seri Mohamad Zin.

Kesemua mereka diumumkan sebagai calon oleh Najib ketika nama yang disebut Mahathir patut menjadi calon iaitu Datuk Ibrahim Ali di tolak Najib.

- Harakah


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP