Monday 29 April 2013

Umno Beufort Lumpuh. 2000 Murut Sertai Pakatan

KUALA LUMPUR: Gelombang kebangkitan rakyat Sabah semakin ketara berikutan kira-kira 2,000 orang masyarakat Murut di negeri itu menyatakan sokongan kepada Pakatan Rakyat apabila menyertai PKR ketika kunjungan Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Beaufort, kelmarin.

KeadilanDaily melaporkan, di sebalik itu, Umno Beaufort terus lumpuh berikutan 16 ahli jawatankuasa bahagian, Pemuda (32 orang) dan Wanita (59 orang) menyerahkan borang keahlian untuk menyertai PKR.

Selain Umno, parti komponen BN, MCA juga menerima nasib yang sama apabila 23 pemimpin dan ahli mereka meninggalkan parti berkenaan.

Mereka menyerahkan borang keahlian itu kepada Anwar dan calon PKR di Parlimen P.177 Beaufort, Datuk Seri Lajim Ukin pada program di pekarangan rumahnya yang dihadiri ribuan rakyat.




PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP