Thursday 6 June 2013

Tarian Gelek - MCA Cabar DAP

MCA bahagian hari ini mencabar DAP - rakan PAS dalam Pakatan Rakyat - menyuarakan pendiriannya berhubung isu tarian gelek yang memaparkan penarinya berpakaian separuh bogel di Segamat baru-baru ini.

"Senyap DAP yang pelik terhadap kritikan PAS pada penganjur dan penonton tarian gelek di pasar raya di Segamat sebagai berdosa, menunjukkan bahawa Roket mengelakkan isu itu sama sekali," kata Ketua MCA Segamat Dr Lee Hong Tee



Harakahdaily Isnin lalu melaporkan, PAS Segamat membantah keras penganjuran tarian yang disifatkan separuh bogel di hadapan 500 penonton, termasuk anak kecil, oleh wanita yang dipercayai dibawa dari luar negara pada 1 Jun.

Dalam kenyataannya hari ini, Dr Lee mempertahankan acara yang ditentang PAS itu kerana ia turut diamalkan di negara Islam lain seperti Turki, Iraq dan Mesir.

Justeru, beliau menyifatkan PAS cuba mengenakan nilai-nilai keras terhadap pihak lain ekoran pendirian ultra konservatif, autoritarian dan pendekatan regresifnya.

"Saya gesa DAP tampil di khalayak ramai dengan penjelasan - apa pendirian berhubung isu itu? Kamu setuju dengan pandangan PAS," tanya Lee.



PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP