Sunday 18 November 2018

P. WAYTHA MOORTHY ADALAH PEMFITNAH DAN PENGKHIANAT NEGARA


P. WAYTHA MOORTHY ADALAH PEMFITNAH DAN PENGKHIANAT NEGARA YANG DILANTIK SEBAGAI PEMBUAT DASAR DAN MENTERI PERPADUAN DAN INTEGRASI NASIONAL.

Pada tahun 2001 Pengerusi Hindraf P. Waytha Moorthy telah melawat Netherland dan menyampaikan maklumat yang salah kepada Ahli Parlimennya untuk menghasut negara tersebut supaya tidak menjadi rakan dagangan Malaysia

Apakah yang disampaikan oleh Waytha Moorthy kepada kerajaan Netherland?

Dia mengakui bahawa dirinya adalah warganegara Malaysia generasi keempat dari keturunan India pendatang yang datang ke Malaysia 200 tahun lalu.

Namun Waytha Moorthy menyatakan bahawa kaum India yang menjadi warganegara Malaysia tidak mendapat hak samarata di bumi Malaysia.

Beliau mendakwa penganut Hindu dipaksa untuk menukar agama Hindu kepada agama Islam di Malaysia.

Penganut Hindu juga dipaksa untuk menukar agama mereka kepada Islam jika mahu mendapat peluang pekerjaan di Malaysia.

Malah penganut Hindu dipaksa bertukar ke agama Islam jika mahu mendapat biasiswa kerajaan Malaysia.

Lebih dahsyat dari itu, Waytha Moorthy mendakwa 90 peratus peluang belajar di negara ini hanyalah untuk bangsa Melayu!

Jelas dakwanya, Malaysia langsung tidak mengamalkan kebebasan beragama.

Dari itu Malaysia bukanlah sebuah negara Islam yang sederhana dan progresif seperti yang disangka oleh dunia luar.

Not a Moderate progressive muslim country


Lebih mengejutkan adalah apabila Waytha Moorthy turut mendakwa kerajaan BN telah menghapuskan lebih kurang 10,000 kuil Hindu dan enggan memberikan tanah tersebut untuk di bina kuil sejak 54 tahun merdeka (berdasarkan tarikh lawatannya ke Belanda pada tahun 2001).

Waytha Moothy juga mendakwa kerajaan BN hanya memperuntukkan berbillion-billion bajet untuk membangunkan bangsa Melayu yang beragama Islam dan tidak kepada rakyat berbangsa India.

Hakikatnya, 2 juta penduduk berbangsa India memiliki Sekolah Tamil yang menerima ratusan juta Ringgit peruntukan termasuk peruntukan khas berpuluh juta Ringgit untuk pendidikan pra sekolah bagi ratusan sekolah Tamil.

Malah kerajaan memperuntukan ratusan juta Ringgit juga untuk program dan latihan kemahiran untuk anak muda berbangsa India.

Selain itu bangsa India juga ditawarkan dengan puluhan juta Ringgit peruntukan untuk pinjaman perniagaan bagi Skim Usahawan Muda India di bawah TEKUN.

Jumlah keseluruhan rumah ibadat di Malaysia adalah 30,000 untuk orang Islam dan hampir 500,000 rumah ibadat bukan Islam.

Dengan dijuarai oleh kuil Hindu berjumlah hampir 300,000 kecil dan besar dengan hanya penganutnya tidak sampai dua juta.

Apa yang dimerepekkan oleh Waytha Moorthy ini?

Penghasut, pemfitnah dan pengkhianat negara ini kini dilantik sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri dengan memegang portfolio sebagai Menteri Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional.

Apakah asasnya seorang pengkhianat negara diangkat ke tempat itu?

Kini Waytha Moorthy menggunakan kedudukannya untuk mencadangkan supaya ICERD diratifikasikan.

Ianya bukan satu bentuk inisiatif perpaduan kaum, tetapi ianya mencabul hak keistimewaan bangsa Melayu dan umat Islam yang terkandung di dalam Perlembagaan Malaysia seperti mana yang dimetrai dalam kontrak sosial 1948.

Ianya bukan menyemarakkan perpaduan kaum, malah ianya akan menghancurkan perpaduan kaum yang terbina sejak 61 tahun lalu.

Tahniah Tun Mahathir dan pengundi PH!

sumber



PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP