Saturday 10 June 2017

Zuhdi : Pas Mahu Jadi Penasihat Kerajaan BN Selepas PRU14


SHAH ALAM: PAS, yang sebelum ini mengumumkan mahu bertanding secara bersendirian tanpa menganggotai pakatan pembangkang, menyasarkan untuk menjadi “pencatur penting politik” selepas Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Pengarah Pusat Penyelidikan PAS pusat, Dr Zuhdi Marzuki berkata berdasarkan kedudukan kerusi, PAS mempunyai suara untuk memberi nasihat dan pandangan kepada kerajaan.

“Dalam kedudukan yang disasarkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan pemimpin PAS, kita tidak memerintah, cuma kita sasarkan memerintah di beberapa negeri.

“Tetapi PAS menyasarkan selepas PRU14, PAS menjadi pencatur penting kepada politik Malaysia.

“Dengan kedudukam faktor kerusi, kita mempunyai suara untuk memberi nasihat dan pandangan kepada kerajaan,” kata beliau pada Munaqasyah Rakyat di sini, hari ini.

Dalam Muktamar PAS bulan lalu, mereka menyasarkan untuk menawan kembali 4 negeri iaitu Pahang, Terengganu, Selangor, Kedah dan mengekalkan kerajaan negeri Kelantan.

Zuhdi menegaskan, PAS mengambil pendekatan Islam untuk atasi masalah negara seperti integriti, moral dan perpaduan kaum yang rapuh.

“Kita jangka pendekatan ini akan diambil sehingga PRU15,” katanya.






PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP