Wednesday 1 November 2017

Datuk Seri Positif Dadah


KUALA LUMPUR - Ujian saringan air kencing terhadap Datuk Seri yang ditangkap selepas kejadian memukul anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) didapati positif dadah.

Perkara itu dimaklumkan Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Noor Rashid Ibrahim.

Menurutnya, selain telah melihat laporan-laporan lalu, dapati juga suspek memiliki satu rekod dibawah pengambilan dadah.

"Malah difahamkan juga urine Datuk Seri ini adalah positif dan kita akan ambil tindakan mengikut Akta Dadah Berbahaya.

"Selain itu, kita juga akan melihat dan menyiasat lain-lain aspek sekiranya ada kegiatan yang melanggar undang-undang," katanya dalam sidang media Majlis Sambutan Deepavali di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur, hari ini.

Mengulas dakwaan gambar Datuk Seri terbabit yang tular dengan senjata api, Noor Rashid berkata, tiada laporan setakat ini dan kalau ada tindakan sewajarnya akan diambil.

Tambah beliau lagi, berkaitan dengan isu penarikan permit pemilikan senjata api, kalau dirasakan seseorang itu dibenarkan memiliki lesen untuk menjaga keselamatan diri dan sekiranya dengan ada senjata api ia boleh membahayakan keselamatan orang lain, atas budi bicara Ketua Polis Negara, lesen itu akan ditarik balik dan tindakan sewajarnya akan diambil.

Dalam pada itu, polis turut menjalankan siasatan dan menyemak berhubung gelaran Datuk Seri suspek.

Semalam, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Fadzil Ahmat mengesahkan Datuk Seri terbabi telah direman empat hari sehingga Jumaat bagi membantu siasatan.

Kelmarin, suspek berusia 29 tahun telah ditahan pada jam 4 petang di Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang.

Pada 27 Oktober lalu, tiga anggota Rela yang sedang menjalankan tugas kawalan keselamatan bagi upacara keagamaan di sebuah tokong di Kampung Baru Ampang dikasari individu dipercayai bergelar Datuk Seri.

Dalam kejadian kira-kira 6.30 pagi, salah seorang daripada tiga anggota Rela berkenaan menegur Datuk Seri terbabit kerana memberhentikan kenderaan di hadapan tokong itu sehingga menyebabkan kesesakan lalu lintas di kawasan terbabit. Bagaimanapun, teguran itu menyebabkan anggota terbabit dikatakan dipukul di beberapa bahagian badan.


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP