Saturday 11 November 2017

“Dia buat betui-betui noo…” Warga P. Pinang Puji Azmin Ali


BUTTERWORTH, 11 NOV: Pengalaman terbabit membuat liputan Misi Bantuan Selangor Prihatin, di Pulau Pinang membuka mata pasangan juruvideo sambilan.

Hal itu kerana pasangan suami isteri terbabit melihat sendiri Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali bersungguh membantu membersihkan rumah mangsa banjir.

Norfaizha Abdullah, 33, berkata, sikap Dato’ Menteri Besar itu jauh berbeza dengan sesetengah ahli politik yang hanya berlakon, di hadapan kamera.

“Dia buat ‘betui-betui’ (betul-betul) noo. Sebelum ini, kami ingatkan yang macam kami tengok di televisyen, ‘depa’ (mereka) orang politik berlakon depan kamera sahaja tetapi MB (Menteri Besar) Selangor ini bukan ‘lagu’ macam tu. Memang ‘respectlah’,” katanya.

Beliau yang berkhidmat sebagai juruvideo selama sembilan tahun berkata, pertama kali dalam hidupnya menyaksikan pemimpin sanggup membersihkan rumah bekas banjir, mengangkat sampah dan memotong pokok tumbang dari mula hingga kerja selesai.

Pasangannya, Adi Muhaimin Hakim, 31, yang berasal dari Kepala Batas turut melahirkan rasa terkejut dan teruja menyaksikan kesungguhan Mohamed Azmin melakukan kerja pembersihan.

Katanya, sikap membantu rakyat dengan ikhlas dan jujur seperti ditunjukkan pemimpin tertinggi Selangor itu wajar dicontohi semua pihak.

“Banyak benda beliau buat. Bukan setengah jalan tetapi sampai habis,” katanya.

Mohamed Azmin mengetuai misi bantuan selama dua hari itu membabitkan pelbagai program, antaranya serahan sumbangan RM1.4 juta, membersihkan rumah mangsa banjir, kerja memunggah sisa pepejal dan sampah pukal, memotong pokok tumbang juga menyantuni sukarelawan.


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP