Wednesday 24 July 2019

KISAH PENCERAIAN SULTAN KELANTAN - NIAT SEBENAR RATU RUSIA




Sekilas ikan di air sudah boleh diketahui niat sebenar Ratu Moscow itu. Dia bukannya kisah diceraikan, dia sebenarnya mahukan pampasan.

Tindakannya memuat naik post di instagram adalah serampang tiga mata iaitu (a) memancing simpati (b) memberitahu dunia kewartawanan supaya bersiap sedia dengan kisah panas yang bakal dimuat di akaun instagramnya dan (c) memberitahu keluarga diraja Kelantan bahawa dia bukan jenis yang akan berdiam diri jika tuntutannya tidak dipenuhi.

Tidak dapat diramal apakah rahsia sensasi yang bakal meletup jika kehendaknya tidak diturut tetapi tuntutan pampasan itu sendiri akan menjadi episod mimpi ngeri bukan saja kepada Raja Kelantan tetapi kesemua institusi Beraja Melayu.

Ini kerana tuntutan alimoni nya pasti bukan seribu dua sebulan tetapi suatu jumlah yang mustahil diredhakan oleh rakyat Malaysia jika jumlah itu bocor ke media. Jika dibayar maka rakyat jelata akan mempersoalkan dimana datangnya duit itu. Jika tidak dibayar pula maka akaun instagram Ratu Moscow akan mula melondehkan benda yang akhirnya menyebabkan rakyat tetap mempersoalkan juga relevannya institusi Beraja.

Dan dalam hal ini Kerajaan Pusat tidak dapat membantu sebab kewangan dan imej kerajaan pun tengah dilanda arus sekarang. Bak kata Tun dia ada hal lain yang lebih penting untuk difikir daripada memikirkan hal bilik tidur orang.

Setakat ini yang pasti ialah Pernikahan bukan dilakukan di Malaysia sebab kalau dilakukan di Malaysia maka hanya Mahkamah Syariah Malaysia yang mendengar kes cerai itu. Tapi sijil cerai dikeluarkan di Singapura dan ini tidak pula semestinya bermaksud pernikahan dibuat di Singapura. Law di Singapork tidak sama dengan Enakmen Undang Undang Syariah Malaysia.

Tidak kira di Singapura atau di Eropah maka hampir pasti tuntutan alimoni akan dibuat mengikut undang undang Sivil di negara luar. Tuntutan nafkah dan harta selepas perceraian di sisi undang undang sivil melibatkan jumlah yang besar.

Satu satunya cara mengelak membayar alimoni atau membayar pampasan adalah dengan si suami membuktikan bahawa perceraian adalah kerana bekas isteri itu bersekedudukan dengan lelaki lain semasa perkahwinan. Kenyataan terkini dari peguam Sultan Kelantan di Singapura sudah menjurus kepada itu. Jika laporan DNA bayi mengesahkan dna bukan dari Sultan maka selamatlah duit. Tapi maruah tercalar juga sebab Sultan terkahwin dengan wanita tak elok rupanya.

Semoga pop corn dan bawang yang membadai ini akan diselesaikan dengan menandatangani perjanjian kerahsiaan antata dua pihak.

Ditulis oleh :
Abdul Rahman Zainudin

Cerita ni tak beri apa apa untung pada rakyat. Itu benar. Tapi ia bakal menggugat sistem keselamatan dan sistem pentakbiran Malaysia kerana yang terlibat dalam hal ini adalah KEPALA PEMERINTAH NEGERI YANG JUGA MERUPAKAN AGONG PADA WAKTU IANYA BERLAKU. Secara tak langsung rakyat dan negara terlibat.

TAK MUSTAHIL TEKANAN ANTARABANGSA BAKAL DI GUNA ATAS NAMA KEADILAN PADA MANGSA AKIBAT SISTEM KEBAL DARI UNDANG2 RAJA DI MALAYSIA JIKA RAJA BUAT SALAH SEKALIGUS BOLEH MENAMATKAN SISTEM RAJA BERPELEMBAGAAN DI MALAYSIA.

Merbahaya.

Angkara siapa?

Tak perlu jawab.
SEMUA SALAH DAP.

Sumber Sini

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

1 comments:

Usop ali 26 July 2019 at 20:33  

Sama cerita jer ...bekas isteri plo yaser arafat..berjuta duit ia simpan akhir bekas isteri tuntut bila beliau meninggal...itu pun ramai anak raja kita suka khawin ngan bangsa asing ...macm la bangsa sendiri tak ado....rugi rugi ..kesian kesian org berharta ni memang selalu kena dibodohi wanita cantik....kikikiki

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP