Monday 22 July 2019

MUSTAHIL ANWAR IBRAHIM YG HASILKAN VIDEO SEKS LUAR TABIIE




Penyokong2 Azmin Ali di alam maya hampir semuanya menunding jari kepada Anwar Ibrahim dgn menuduh bahawa Anwar Ibrahim adalah di belakang penghasilan video seks luar tabiie itu.

Sebagai contohnya akan Twitter @pecatfaekah yg sejak tahun 2010 lagi sudah menjadi suara tidak rasmi Azmin Ali membuat posting seperti di bawah:

Namun, sejak hari pertama video tersebut keluar, Tulang Besi telah tahu bahawa ianya bukan hasil kerja mana2 orang dalam PKR mahupun partai2 lain.

Mengapa?

Ini adalah kerana video tersebut dirakam dari dalam peti televisyen yg ada bilik hotel dimana kejadian berlaku. Peti2 television dlm Hotel di Sandakan tersebut adalah jenis LED. Ertinya ia nipis dan tidak mudah utk meletak kamera digital di dalamnya. Pendek kata, perlu ada orang yg berkepakaran tinggi serta terlatih utk melakukan rakaman tersebut.

Itu belum lagi dgn faktor perlunya kerjasama utk memastikan org yg dirakam itu masuk ke bilik yg dipasang kamera krn memandangkan kos utk kamera itu sahaja memakan ribuan ringgit maka ianya tidak boleh dipasang di semua bilik.

Juga, perlu kerjasama pihak hotel utk membenarkan pengintip masuk ke bilik2 utk dipasang dan diuji kamera2 tersebut.

Juga, perlu badan yg berkuasa utk mendapatkan rakaman CCTV dari pihak hotel yg bertaraf international dan 5 bintang itu. Bukan sebarangan orang boleh mendapat rakaman CCTV tersebut dan mesti ia seorang yg berkuasa.

Ini kerana setiap hotel terutama yg bertaraf antarabangsa wajib memastikan privasi pelanggan mreka. Hotel mereka boleh bangkrap kalau didapati mrk menjual atau mendedahkan maklumat pribadi pelanggan mereka. Maka, dalam kes ini hampir pasti yg merakam ini adalah dari pihak yg mempunyai kuasa.

Juga, siasatan yg berjalan sekarang ini adalah atas tuduhan menyebar video dan bukannya menghasilkan video. Itu juga satu kepelikan memandangkan tiada siapa yg kesah bagaimana video tersebut disebarkan. Rakyat mahu tahu adakah video tersebut tulin dan kalau tulin adakah Menteri yg dituduh itu terlibat.

Kesimpulannya, mustahil video ini hasil kerja tangan Anwar Ibrahim atau pengikut2nya. Video ini terlalu sofistikated utk dihasilkan dan proses utk merakam juga amat komplek.

ADAKAH VIDEO INI DIPALSUKAN

Merujuk kpd Paul Walker yg mati mengejut sebelum tamat pengambaran F&F7. Pihak Columbia Pictures terpaksa berbelanja lebih USD 100juta semata2 utk menghasilkan rakaman palsu menggunakan teknologi CGI. Itupun, mereka telah menggunakan dua adik lelaki beliau sebagai "dummy" krn bentuk badan serta muka mrk menghampiri Paul Walker.

Tiada teknologi yg wujud zaman ini yg boleh menghasilkan video yg boleh menyerupai seseorang terutamanya video yg banyak bergerak dan beraksi.

TULANG BESI



PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP