Tuesday 18 March 2014

Ajaib.. Pengundi Awal Kajang Meningkat Mendadak Lebih 300%

KAJANG 18 MAC: Pertambahan mendadak pengundi awal bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang dari kira-kira 300 pengundi kepada 1187 sejak Pilihan Raya Umum ke 13 lalu meragukan.

Calon Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN terbabit, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, tambah meragukan apabila Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak membenarkan pemantauan dilakukan parti bertanding ketika pengundi awal membuang undi.


“Nampak peningkatan mendadak. Ini yang kita agak sangsi. Lazimnya pengundi awal nampak cenderung kepada Barisan Nasional (BN) sebab tidak ada pengawasan.

“Lepas pembuangan undi, sebelum pengiraan tidak ada pengawasan wakil kami cuma dari SPR dan pihak polis,” kata Dr Wan Azizah ketika ditemui Selangor Kini di Kampung Sungai Kantan di sini hari ini.

Sementara itu, Ketua Unit Operasi 1 PKR bagi PRK Kajang, Yahya Shaari memberitahu Selangor Kini, pertambahan itu berlaku selepas Maktab Polis Diraja Malaysia (PDRM) di Jalan Cheras dimasukkan dalam kawasan DUN Kajang dalam persempadanan sebelum ini.

Persempadanan semula yang dilaksanakan SPR sebelum ini sering menjadi isu hangat yang dipertikaikan pemimpin Pakatan Rakyat (PR) berikutan dakwaan memberi keuntungan kepada BN.

Esok 19 Mac merupakan hari mengundi bagi pengundi awal bagi PRK DUN Kajang.

Seramai 1187 pengundi awal dijangka akan membuang undi di tiga pusat pengundian yang dibuka SPR.
Selangor Kini

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP