Thursday 27 March 2014

Objek DiPercayai Dari Sebuah Pesawat Hanyut Di Pantai Maldives !



Di atas saya prinskrin tajuk artikel terbaru di portal HaveeruOnline( ingat lagi berita penduduk Maldives yang mendakwa melihat kelibat sebuah jumbo jet berwarna putih dengan garisan merah yang terbang rendah dan mengeluarkan bunyi bising minggu lepas ? )

Dilaporkan satu objek yang dipercayai sebuah 'fire suppression bottle' dari sebuah pesawat telah dihanyutkan ombak ke pantai berdekatan Baarah di Haa Alif Atoll, Maldives.

Saya cek dalam google dan dapat imej ini bagi apa yang dirujuk sebagai - There is a wheel-well fire detection system but although the engine fire bottles are located in the wheel-well, there is no extinguishing system for a wheel-well fire  bagi pesawat Boeing 737.





Lebihkurang sama jer dengan objek yang hanyut tu .....

TAPI ini tidak membuktikan apa-apa, ok. Walaupun tidak ada laporan mengenai 'probe' pihak Polis Maldives keatas dakwaan penduduk tempohari, pihak tentera Maldives sudahpun keluarkan kenyataan resmi yang MH370 tidak dikesan pada radar mereka.

DAN kerajaan Malaysia juga sudah mengakhirkan penerbangan MH370 di kawasan selatan Lautan Hindi ...... DAN besar kemungkinan objek di atas datang dari pesawat Boeing ( mungkin ) lain. Banyak pesawat terbang di Maldives !

Sekadar berkongsi maklumat dunia jer ...



- dinturtle

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP