Monday 17 March 2014

Pelik.. Hishamuddin Nafikan Hak MP Pakatan Dengar Taklimat Berkaitan MH370



MP Pakatan mempersoalkan tindakan Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang didakwa mengehadkan taklimat berhubung kes kehilangan pesawat MH370 kepada MP BN.

Seorang daripadanya ialah MP DAP Serdang, Ong Kian Ming yang turut mengedarkan satu gambar surat didakwa sebagai jemputan dari menteri berkenaan kepada MP BN.

Menurut maklumat dalam jemputan bertarikh 14 Mac itu, taklimat berkenaan akan diadakan pada jam 8.30 malam di satu lokasi berhampiran KL Sentral, Kuala Lumpur.

Ong mengedarkan gambar surat ditandatangani Hishammuddin tersebut di Twitter untuk meminta menteri itu memberi penjelasan berhubung perkembangan tersebut.

Turut mempersoalkan perkara itu ialah MP PKR Bayan Baru, Sim Tze Tzim yang mendakwa Hishammuddin bermain politik kerana enggan memberi taklimat kepada MP Pakatan.

“Saya terkejut bila satu jemputan taklimat dihantar kepada MP BN sahaja. Ia adalah tragedi nasional dan semua MP patut diberi taklimat menyeluruh.

“Pada saat kritikal begini, Hishammuddin sebagai menteri pengangkutan masih lagi bermain politik kepartian, dan (ini membuatkan) kami sedih dan kecewa.

“MP Pakatan bersatu hati dengan seluruh rakyat dalam mendoakan untuk keselamatan MH370,” katanya yang mahu kerajaan bertanggungjawab dalam isu tersebut.

Beliau berkata demikian dalam satu kenyataan kepada Malaysiakini.

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP