Friday 21 March 2014

Wan Azizah Silap Jalan Di Kajang, Kata Mahathir



Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail boleh dianggap tersilap langkah jika melihat "Langkah Kajang" yang dirancang PKR sebagai laluan mudah pakatan pembangkang untuk ke Putrajaya, kata Tun Dr Mahathir Mohamad (gambar).

Bekas perdana menteri itu berkata cita-cita pembangkang untuk membentuk kerajaan Persekutuan melalui Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang sebenarnya sia-sia malah menyusahkan rakyat.

"Tadi, waktu saya datang ke sini, (saya) ingat sudah tersalah tempat...saya nampak poster Wan Azizah tertulis dari Kajang ke Putrajaya.

"Beliau silap jalan tu...tujuan PRK ini adalah untuk pilih wakil rakyat Kajang dalam DUN Selangor," katanya ketika berucap pada majlis bersama Kelab Umno Pesara Kanan Kerajaan di Pejabat Pendidikan Daerah Hulu Langat di Kajang, hari ini.

Turut hadir calon Barisan Nasional (BN) Datin Paduka Chew Mei Fun.

Langkah Kajang PKR bermula sejurus wakil rakyatnya sebelum ini, Lee Chin Cheh meletak jawatan tanpa sebab pada 27 Jan lepas bagi memberi peluang kepada ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding sebelum diangkat menjadi menteri besar Selangor.

Namun, hasrat Anwar bertanding PRK DUN tidak kesampaian selepas Mahkamah Rayuan pada 7 Mac lepas menjatuhkan hukuman penjara lima tahun terhadapnya atas kesalahan meliwat bekas pembantu peribadinya.

Mengulas lanjut Mahathir yang juga bekas Presiden Umno berharap pengundi DUN Kajang tidak terpedaya dengan mainan politik PKR, yang tidak lain hanya bertujuan untuk memenuhi cita-cita politik Anwar.

"Pilihan raya ini semuanya berpusing-pusing antara Anwar dan keluarganya sahaja. Bila beliau tak dapat bertanding, dia suruh isterinya jadi calon.

"Jelas perjuangan mereka ini adalah perjuangan keluarga Anwar untuk jadikannya perdana menteri," katanya.

Pilihan raya kecil itu pada Ahad ini menyaksikan saingan satu lawan satu antara Dr Wan Azizah dan Chew. - Bernama

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP