Saturday 14 January 2017

Mahathir Ingatkan Parti Pembangkang Jangan Khianat


SHAH ALAM - Parti pembangkang lain yang meletakkan calonnya sendiri dengan alasan untuk melawan BN dalam pilihan raya adalah parti yang mengkhianati rakyat.

Pengerusi Parti Pribumi Bersatu (Bersatu), Tun Dr Mahathir Mohamad berkata demikian ketika mengulas cabaran perlawanan tiga penjuru yang mungkin terjadi pada PRU14 nanti.

Menurut Mahathir, peletakan calon lain tanpa persetujuan komponen pembangkang lain hanya akan menyebabkan perpecahan sokongan rakyat.

"Mungkin akan ada parti lain yang kononnya akan menentang BN.

"Tak usahlah mereka menyangkal kerana peletakan calon mereka hanya akan memecahkan sokongan rakyat kepada campuran pembangkang supaya BN menang.

"Bagi kita dalam parti campuran, sebarang perbuatan kononnya melawan BN dengan meletakkan calon parti lain, tidak lain tidak bukan adalah untuk mengkhianati rakyat yang berhasrat menjatuhkan BN melalui pilihanraya," katanya ketika berucap pada Majlis Pelancaran Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), di Stadium Malawati, di sini, hari ini.

Menurut Mahathir lagi, percubaan pihak pembangkang untuk menjatuhkan BN sebelum ini gagal kerana penyatuan tidak menyeluruh dan kuat.

"Tetapi kali ini kita semua bersetuju untuk mengadakan parti campuran yang lebih kukuh ikatannya.

"Bersatu akan menjadi komponen dalam parti campuran ini. Kita akan guna satu simbol, satu manifesto, dan letakkan satu calon sahaja untuk setiap kawasan," katanya lagi.

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP