Friday 14 February 2014

Mejar Zaidi tidak patut didakwa kerana ketegasannya

Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menegaskan Mejar Zaidi Ahmad tidak sepatutnya didakwa hanya kerana mempertahankan kebenaran, selepas anggota tentera itu diheret ke Mahkamah Tentera.

Ketua Pembangkang itu berkata, laporan polis yang dibuat oleh Mejar Zaidi terhadap dakwat kekal membuktikan integriti dan disiplin yang dimilikinya.


"Mejar Zaidi dilatih soal integriti dan disiplin, sebab itulah dia buat laporan terhadap dakwat kekal yang tidak kekal," kata Anwar semasa merasmikan mesyuarat agung kali ke-2 Pertubuhan Prihatin Bekas Anggota Keselamatan Malaysia (Pahlawan) hari ini.

Anwar membidas tindakan yang diambil ke atas bekas Pegawai Pemerintah Skuadron 12 Pengkalan Udara Diraja Malaysia (TUDM) adalah tidak wajar kerana ia bukan satu kesalahan yang besar dilakukannya.

"Kalau salah pecah amanah itu lain, tapi ini sebab Mejar Zaidi menjadi seorang yang bertanggungjawab.

"Beliau mendapati dakwat pada jarinya tidak kekal, oleh itu beliau membuat laporan polis," kata Anwar lagi.


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP