Monday 25 March 2019

AZMIN KRITIK NURUL IZZAH ‘BUDAK MERENGEK’




TIDAK TAHAN GETIR, AZMIN KRITIK NURUL IZZAH ‘BUDAK MERENGEK’
-------------------------------------------------------
Diterbitkan oleh Projek MM 2 jam yang lalu pada 25 March 2019

KUALA LUMPUR, 25 Mac — Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dilihat mengkritik Nurul Izzah Anwar sebagai “budak merengek” dipercayai susulan beberapa kenyataan ahli parlimen Permatang Pauh kebelakangan ini.

“Negara ini memerlukan individu yang sanggup mendepani segala kegetiran sepanjang perjuangan, bukan budak merengek,” katanya dalam bahasa Inggeris di Twitter malam tadi tanpa menyebut nama sesiapa.

“Apapun cabarannya, kita mesti terus melaluinya. Jika tidak mampu tahan panas, keluar dapur,” kata timbalan presiden PKR.

Kenyataan menteri hal ehwal ekonomi tidak lama selepas Nurul Izzah membuat beberapa pengumuman yang membayangkan pengundurannya dari kegiatan politik.

Tweeter AzminAli
-----------------------------
This country needs doers who are prepared to tough it out all the way, not cry babies. Whatever it takes, we must make it work. If you can't take the heat, get out of the kitchen.
________________________________

Nurul Izzah sebelum ini mengumumkan penggal ini adalah yang terakhir sebagai wakil rakyat selain melepas semua jawatan politik. Terbaru, beliau meletak jawatan sebagai anggota Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC).

Semalam, Nurul Izzah mengeluh dengan perkembangan politik di Malaysia yang dianggapnya sebagai “huru-hara” dalam wawancara dengan akhbar Singapura.

Beliau juga ada menyebut kekecewaan dengan kemasukan bekas wakil rakyat Umno dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang diterajui Tun Dr Mahathir Mohamad.

Pemimpin PKR N Surendran dengan melampir pautan wawancara Nurul Izzah dengan Straits Times di Twitter malam tadi turut mengkritik tindakan anak sulung Datuk Seri Anwar Ibrahim.

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP