Saturday 30 March 2019

FITNAH : RAJA PETRA DAPAT SURAT AMARAN DARI TAIKUN JACK MA

Blogger Raja Petra Kamarudin (RPK) kantoi menipu




Blogger kontroversi yang kini berada di London, Raja Petra Kamaruddin telah menarik balik artikelnya berjudul "Jack Ma slash Pakatan Harapan" selepas menerima notis amaran rasmi daripada Alibaba Group Holding Ltd yang berpangkalan di China semalam.

Surat yang ditandatangani oleh Albert Liu, timbalan naib presiden kumpulan, menuduh Raja Petra berbohong dan merosakkan reputasi pengerusi, Jack Ma berhubung pertemuan baru-baru ini antara Jack Ma dengan Menteri Kewangan Lim Guan Eng dan pegawai khasnya Tony Pua di Hong Kong.

Beliau kemudian mengancam untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Raja Petra jika dia tidak memberi respons kepada mereka pada 1 April, menyebabkan tindak balas segera Raja Petra. "Saya telah mengeluarkan artikel itu dan berjanji tidak akan mengulangi cerita itu," penulis blog kontroversi itu menulis.

Dalam artikel tersebut Raja Petra mendakwa jutawan Cina Jack Ma memberitahu Lim dan Pua bahawa China tidak lagi mempercayai Malaysia kerana kerajaan dikatakan tidak menghormati perjanjian.

Tulisan bogger Raja Petra antara rujukan utama parti-parti pembangkang di Malaysia dalam membuat tuduhan terhadap pemimpin-pemimpin kerajaan sekarang.



PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

2 comments:

Unknown 29 March 2019 at 15:50  

Kes terowong penang bossku rujuk blog raja petra. Itu je sumbernya.

HBM 29 March 2019 at 16:54  

Raja petra ni kerabat Selangor....so dia bermaharajalela but fitnah hal ehwal Malaysia...sbb dot dot dot...

tapi bila buat fitnah hal hal luar M'sia cepat cepat minta maaf...sbb xde sape boleh lindungi dia...

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP