Sunday 31 March 2019

Umno Atau Pas Yang Harus Belajar Untuk Menjadi Khadam Yang Hebat..?



BERGURU.


UMNO harus banyak belajar dari PAS kalau mahu menjadi pembangkang yg hebat.

PAS telah 6 dekad menjadi pembangkang di negara ini. Mereka banyak menyumbang idea dan kritikan dan berjaya mengimbangi kuasa kerajaan sejak sekian lama. Itu peranan dan sumbangan besar pembangkang yg ramai orang tidak tahu dan fikirkan.

UMNO belum pun setahun jagung menjadi pembangkang, baru 10 bulan sejak parti itu tertungging jatuh pada PRU yg lalu. Mereka meninggalkan timbunan taik kering kepada kerajaan PH untuk dibersihkan.

Kesepakatan UMNO/PAS dilihat sebagai satu percubaan baik dari blok pembangkang. UMNO sepatutnya perlu lebih terbuka untuk menimba pengalaman sebagai pembangkang kalau ingin dilihat hebat sekiranya mahu kekal sebagai pembangkang yg berkaliber utk tahun-tahun berikutnya di negara ini sepertimana PAS. UMNO perlulah mengiktiraf parti PAS sebagai 'Guru' mereka.

UMNO tidak perlu hipokrit dengan menganggap PAS sebagai pencacai semata-mata untuk kembali berkuasa. PAS pula perlulah menanam sifat wala'ak kepada UMNO supaya hubungan yg dibina tidak hanya separuh jalan. UMNO mudah belot, sejarah kerja sama PAS UMNO bukan tidak pernah berlaku sebelum ini. Sejarah telah membuktikan UMNO mudah curang kepada PAS.

Dalam soal kesetiaan ini PAS perlu lebih cermat dan berhati-hati dgn UMNO, UMNO dipenuhi dengan manusia kotor yg midah curang mereka boleh 'berselingkoh' dengan sesiapa sahaja bila berasa 'gian' atau 'birahi'. Mereka golongan yg tidak tahan menahan gelodak nafsu.

Namun apa yg saya lihat hubungan PAS UMNO ini lebih menjurus kepada 'Kahwin Mu'taah' sahaja, sekadar melepaskan nafsu masing-masing yg tertangguh. Klimaksnya 'Jimak' antara pasangan kekasih ini dapat kita lihat menjelang PRU yg akan datang. Rasanya mereka tidak akan mampu untuk terus 'Bersanggama' serta menikmati kelazatannya bila masing-masing gagal mengorbankan kepentingan kerusi empuk pasangan masing-masing.

Umum tahu kenikmatan sebenar berjimak itu hanya mampu kita di nikmati apabila kedua-dua pihak mampu memberi dan menerima dengan rela hati, berteraskan kepercayaan dan kasih sayang.

By Sidie KdK ®

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP