Tuesday 26 March 2019

Hormati Pendirian Nurul Izzah..




“SAYA kenal (Nurul) Izzah, dia ada pendirian tertentu terhadap sesuatu perkara.

“Biasanya, dia memilih untuk menzahirkan secara terbuka dan saya menghormati pendiriannya sebagai Ahli Parlimen untuk penggal ketiga,” kata Setiausaha Agung PKR, Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail.

Beliau berkata demikian ketika mengulas mengenai tindakan Ahli Parlimen Permatang Pauh, Nurul Izzah Anwar meletak jawatan sebagai anggota Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC).

Peletakan jawatan itu dipercayai berpunca daripada keputusan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengekalkan Pengerusi PAC dipegang Datuk Seri Ronald Kiandee.

Pada masa sama, Saifuddin menyifatkan, Nurul Izzah mempunyai pandangan tertentu iaitu jawatan bagi Pengerusi PAC perlu dipegang oleh wakil daripada pihak pembangkang.

“Dia (Nurul Izzah) sudah tentu mempunyai sudut pandangan tertentu bahawa PAC (jawatan pengerusi) itu harus dipegang oleh seseorang mewakili pembangkang.

“Saya menghormati pendiriannya dan Perdana Menteri sudah memberikan komen.

“Bila sampai masanya, Perdana Menteri kata sehingga ada calon yang sesuai, perkara itu akan berlaku,” katanya pada sidang media pelancaran Program Citarasa Malaysia-Hari Bersama Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) di Putrajaya, hari ini.

Ronald kekal sebagai Pengerusi PAC meskipun Ahli Parlimen Beluran itu tidak lagi menjadi wakil rakyat pembangkang selepas menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).



Beliau meninggalkan UMNO tahun lalu untuk menjadi Ahli Parlimen bebas sebelum diterima sebagai ahli BERSATU.

Ditanya mengenai laporan Nurul Izzah tidak akan bertanding lagi dalam Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15), Saifuddin berkata, beliau belum menghubungi Nurul Izzah berhubung perkara berkenaan memandangkan terputus hubungan dengannya kira-kira seminggu berikutan jadual yang padat.

“Justeru, saya memilih untuk bercakap sendiri dengan dia (Nurul Izzah) dahulu kemudian, barulah berlaku lebih adil untuk saya memberikan komen,” katanya.

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP