Monday 8 July 2013

Idris Jusuh Diselar Kerana Ugut Guru Sokong BN

Presiden Kesatuan Kebangsaan Profesion Perguruan (NUTP) Hashim Adnan mengingatkan parti-parti politik, guru tidak harus "diancam atau diugut" untuk mengundi mana-mana pihak.

Beliau berkata demikian dalam mengulas seruan Menteri Pelajaran Kedua, Datuk Seri Idris Jusoh yang menyeru supaya guru-guru mengundi Barisan Nasional di akan datang pilihan raya kecil DUN Kuala Besut, sebagai "pulangan" kepada parti pemerintah.


"Guru boleh mengundi sesiapa sahaja yang mereka mahu. Saya tidak akan meminta atau memaksa guru-guru untuk mengundi Barisan Nasional," kata Hashim kepada The Malaysian Insider hari ini.

Beliau menambah, jika mereka berpuas hati dengan apa yang mereka telah terima dan jika mereka mahu mereka (BN) untuk berkhidmat kerana mereka merasakan mereka telah melakukan kerja yang baik, maka mereka boleh mengundi BN.

"Ia terpulang kepada mereka. Mereka tidak perlu diancam atau diugut,"tegasnya dan berkata kerajaan tidak perlu mengambil kesempatan keatas para guru.

"Apabila anda berada di dalam kuasa untuk masa yang sangat lama, ia adalah perkara biasa untuk membuat seruan sebegitu ... ia adalah perkara yang sama kepada sesiapa sahaja dalam kedudukan itu akan lakukan," katanya memberi amaran tetapi kedua-dua pihak agar tidak membuli guru-guru mengundi untuk mereka .

Semalam, Idris menyeru golongan guru supaya memberi sokongan kepada Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil kawasan Dewan Undangan Negeri Kuala Besut bagi melahirkan rasa terima kasih kepada kerajaan.

"Tidak ada sebab guru membiarkan kerajaan bersendirian dan kini sampai masanya mereka membantu kerajaan untuk memastikan BN mengekalkan kerusi di Kuala Besut sebagai ucapan terima kasih mereka kepada kerajaan," kata Idris kepada pemberita semasa beramah mesra dengan penduduk Kampung Kemunting dekat Kuala Besut.



PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP