Wednesday 23 October 2013

Ribuan Dipenamaan Calon Sungai Limau

Ribuan penyokong Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR) berhimpun di hadapan Pusat Penamaan Calon bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau di Dewan Madi, di Yan, Kedah untuk memberikan sokongan kepada calon parti mereka pagi ini.

Ada yang tiba seawal jam 3.00 pagi dari Terengganu dan Kelantan untuk menunjukkan sokongan mereka bagi proses penamaan calon yang bermula jam 9.00 pagi.


Penyokong berbaju biru dan hijau dilihat bersorak ketika pemimpin kedua-dua parti politik tiba di dewan.Antara yang awal hadir mewakili PR adalah Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu dan Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali.Calon BN, Ahmad Sohaimi Lazim diiringi pemimpin BN ke dewan penamaan calon.

BN pula diketuai oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir; Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said dan Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Pilihan raya kecil Sungai Limau diadakan selepas penyandangnya Tan Sri Azizan Razak meninggal dunia pada 26 September lalu. - tmi

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP