Wednesday 29 May 2013

TERKINI - Tian Chua, Tamrin, Haris, Safwan Mohon Bicara

KUALA LUMPUR: Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua, aktivis PAS, Datuk Tamrin Abdul Ghafar, pemimpin gerakan Asalkan Bukan Umno (ABU) Harris Fatillah Mohamed Ibrahim, dan aktivis pelajar, Muhammad Safwan Anang didakwa di Mahkamah Sesyen di sini pada Rabu kerana mengeluarkan kata-kata hasutan pada satu forum 13 Mei lalu.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCAH) di Jalan Maharaja Lela di sini antara pukul 8.55 malam pada 13 Mei.

Hakim Norsharidah Awang membenarkan ikat jamin sebanyak RM5,000 setiap seorang dan menetapkan 2 Julai untuk sebutan kes.

Kesemua tertuduh didakwa di bawah Seksyen 4(1)(B) Akta Hasutan 1948 (Akta 15) dan boleh dihukum di bawah Seksyen 4(1) akta yang sama.

Jika disabitkan bersalah, tertuduh boleh dikenakan denda tidak lebih daripada RM5,000 atau penjara selama tempoh tidak lebih lima tahun atau kedua-duanya sekali.


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP