Tuesday, 14 May 2013

Lagi Gesaan Boikot Pernyiagaan Kaum Cina

Beberapa NGO Melayu tampil menggesa kaum itu memboikot perniagaan dan produk terkenal milik pengusaha Cina kerana didakwa mendanai pembangkang dalam pilihan raya umum ke-13.

Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan berkata, tindakan entititi perniagaan itu telah memecahkan perpaduan dalam negara.

Sambil menempelak Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, Nadzim berkata, langkah itu juga bertujuan menghantar signal kepada syarikat-syarikat berkenaan agar "jangan kurang ajar".


Perniagaan yang mahu diboikot termasuk dua rangkaian kedai makan, rangkaian pasar raya serta jenama roti dan tepung terkenal.

Sementara itu, kenyataan bersamanya gabungan itu yang diedarkan menyebut, ia langkah mudah tetapi berkesan bagi mengekang Anwar daripada terus "menghasut rakyat" dan DAP daripada memperalat orang Cina.

- mkini


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

4 comments:

awang hitam 14 May 2013 at 14:34  

Kalau macam tu...ko hari2 ler makan belacan dgn budu jer...

XUMNO 14 May 2013 at 14:55  

Kah,kah,kah. Bila boikot kedai Cina yang mula2 kebulur tak makan ialah orang2 Melayu kampung,Hoi, para pengilat bontot umno! Pergilah kat kampung2 seluruh malaysia kecuali Kelantan, jangan lupa bawa pensel dan buku tulis (itu pun beli kat kedai buku cina), kira ada berapa biji kedai barang orang melayu? Kok ada pun tawkey kedai melayu ni ambil stok dari kedai apek kat pekan.Bodoh macam tak tau nak cakap.

shamsul hanizam 14 May 2013 at 15:13  

Binatang ternakan umno mula kelaparan..sbb side income tarak..kah.kah.kah..

sizzly7761 14 May 2013 at 21:47  

Tanya Nadzim Johan, dia dan famili makan apa di rumah? Takda beli barang dari kedai,pasaraya atau hardware cina ke? Cina sokong PAS dan PKR apa masalah? Cina memang benci kat BN dan UMNO sebab pemimpin UMNO ni memang banyak rasuah dan pelahap komisyen! Dan sangat menyusahkan komuniti peniaga cina! Cina sokong PAS kerana pemimpin PAS Melayu Islam yang lebih baik berbanding melayu UMNO yang kaki ampu dan korup tahap terlampau! Boleh jalanlah dengan boikot lu tu nadzim johan!

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP