Thursday 26 May 2016

Nazri: Saya Tunggu Mahathir Di Kuala Kangsar Untuk Bertumbuk



Datuk Seri Nazri Aziz hari ini mencabar Tun Dr Mahathir Mohamad berkempen menentang Barisan Nasional (BN) agar mereka dapat beradu kekuatan.

Ahli Majlis Tertinggi Umno berkata negara ini bebas dan mantan perdana menteri itu tidak dihalang berkempen dalam pilihan raya kecil Kuala Kangsar.

Kerajaan kini tidak lagi menahan sesiapa bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), tambah ahli parlimen Padang Rengas yang bersempadan dengan kerusi tersebut.

“Kita mengalu-alukannya. Saya tunggu dia di Kuala Kangsar untuk bertumbuk-tumbuk. Untuk melawanlah,” kata Nazri kepada pemberita di lobi Parlimen.

Nazri berkata kehadiran Dr Mahathir semasa dua pilihan raya kecil ― termasuk di parlimen Sungai Besar ― tidak menjejaskan peluang BN kerana negarawan itu sudah pun hilang wibawanya.

Malah, dakwa menteri pelancongan dan kebudayaan lagi, Dr Mahathir hanya akan merosakkan lagi peluang parti yang cuba dijuarainya.

“Itu banyak membantu kita. Tiada yang mempercayainya lagi. Dia bukan lagi negarawan.

“Ramai yang sudah hilang kepercayaan padanya dan juga pada perwatakannya yang tidak selayaknya,” katanya.

Dua pilihan raya itu akan diadakan antara 5 hingga 18 Jun ini susulan kekosongan yang ditinggalkan wakil-wakil rakyatnya yang terkorban dalam nahas helikopter di Sarawak awal bulan ini. - asd



PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP