Tuesday 26 April 2016

Anwar: Belum terlambat runding pertembungan calon di S'wak



Bekas ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata ia belum terlambat untuk PKR dan DAP berunding mengenai pertembungan calon kedua parti itu dalam pilihan raya negeri Sarawak.

Dalam perkembangan yang sama, beliau turut melahirkan rasa kesal bahawa calon sekutu Pakatan Harapan terbabit dalam pertembungan sesama sendiri.

Anwar bagaimanapun menyeru mereka supaya terus bekerjasama bagi memastikan kemenangan.

"Saya kesal (ini berlaku dalam pilihan raya Sarawak)," kata Anwar ketika ditemui di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.

Beliau ditanya mengenai pertembungan antara calon PKR dan DAP di enam kerusi dalam pilihan raya negeri Sarawak pada 7 Mei ini.

"Buat masa ini, saya mahu mereka terus bekerjasama untuk memastikan Pakatan Harapan menang.

"Masih ada masa bagi mereka untuk cuba berunding. Itulah yang terbaik," katanya.

Calon PKR dan DAP akan bertembung di kerusi Mulu, Murum, Simanggang, Mambong, Ngemah dan Batu Kitang.

Anwar hadir di mahkamah hari ini untuk memohon kebenaran daripada Mahkamah Tinggi bagi merujuk kepada Mahkamah Persekutuan mengenai isu itu sama ada keengganan Lembaga Pengampunan untuk memberi keampunan kepadanya atas sabitan kesalahan liwat, boleh dicabar.


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP