Friday 22 April 2016

Mukhriz Ugut Saman SUA Najib

Tarik balik tuduhan ‘dongeng’ atau saya saman – Mukhriz



PETALING JAYA: Datuk Seri Mukhriz Mahathir mendesak Setiausaha Akhbar kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Tengku Sarifuddin menarik balik kenyataan yang menuduh beliau terlibat dalam konspirasi menjatuhkan Datuk Seri Najib Razak.

Bekas Menteri Besar Kedah memberi tempoh seminggu kepada Sarifuddin untuk menarik balik kenyataan itu atau disaman.

“Saya minta supaya Tengku Sarifuddin tarik balik kenyataannya. Kalau tidak saya akan saman,” katanya dalam satu temubual khas yang dimuat naik dalam blog mukhrizmahathirfc.com.

Mukhriz mengulas kenyataan Sarifuddin sebelum ini yang mendakwa terdapat satu gerakan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menggulingkan Najib dan menyerahkan jawatannya itu kepada bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Sarifuddin juga mendakwa selepas Muhyiddin menjadi Perdana Menteri, jawatan itu akan diserahkan pula kepada Mukhriz.

Mengulas lanjut, Mukhriz menyifatkan tuduhan Sarifuddin itu sebagai fitnah.

Katanya, dakwaan itu juga hanyalah rekaan untuk mengaburi rakyat daripada salah laku Najib dalam isu skandal 1MDB, SRC International dan wang derma RM2.6 bilion.

“Ini satu dongeng yang direka-reka oleh pejabat Perdana Menteri untuk mengaburi mata rakyat mengenai isu sebenar iaitu soal salah laku Perdana Menteri.

“Tidak pernah ada sebarang perbincangan dan berani saya katakan tidak ada perancangan di kalangan mana-mana pun pemimpin yang saya ketahui antara Tun Mahathir, Muhyiddin atau saya sendiri. Ini satu penipuan yang terlalu besar,” tegas.

- FMT

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP