Thursday 28 April 2016

Suspek Pecah Rumah Mohd Zaquan Ditahan



Kota Tinggi: Tiga suspek yang dipercayai terbabit dalam kejadian pecah rumah pemain bola sepak Johor Darul Ta’zim II (Johor DT II), Mohd Zaquan Adha Abdul Razak ditahan polis di sebuah rumah di Horizon Hills dekat Iskandar Puteri, Johor awal pagi tadi.

Ketiga-tiga suspek lelaki warga tempatan berusia 23, 29 dan 37 tahun itu ditahan di rumah yang disewa mereka pada 1.45 pagi.

Ketua Polis Johor, Datuk Wan Ahmad Najmuddin Mohd berkata, pihaknya menjalankan risikan dan siasatan sebelum berjaya mengesan kedudukan suspek di kawasan perumahan terbabit.

"Ketika tangkapan dilakukan, kita turut menemui beberapa peralatan dipercayai digunakan untuk kegiatan pecah rumah seperti alat pemotong besi, pemutar skru, kuku kambing dan spanar.

"Kita turut menemui pelbagai jenis jam serta beg tangan pelbagai jenama, barang kemas dan kamera yang dipercayai antaranya milik Mohd Zaquan Adha," katanya pada sidang media selepas Pertandingan Menembak antara Media Johor dan Polis Kontinjen Johor sempena Peringatan Hari Polis ke-209 di Lapang Sasar Ladang Rem di sini, hari ini.

Beliau berkata, polis turut merampas dua kenderaan iaitu Hyundai Tucson dan Peugeot yang mana kedua-duanya dilaporkan di Skudai dan Tampoi.

Katanya, ketiga-tiga suspek ditahan reman bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan kerana pecah rumah dan pihaknya masih mengesan beberapa lagi suspek yang mungkin turut terbabit dalam kejadian itu.

Sumber@Harian Metro

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP