Tuesday 19 April 2016

Cubaan Bunuh Komando: 4 Anggota Tentera Diburu



MELAKA: Polis mengenal pasti empat suspek utama kes seorang anggota komando Rejimen 11 Gerak Khas Kem Sungai Udang, di sini, yang ditemui cedera teruk pada muka dengan tangan kanan digari pada kaki kiri di Sungai Timun, Lubuk China, awal pagi semalam.

Setakat ini, polis giat memburu keempat-empat suspek yang sudah menghilangkan diri dan dipercayai anggota tentera.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Kamaluddin Kassim, berkata pihaknya kini bekerjasama dengan tentera bagi mendapatkan maklumat berhubung punca dan motif kejadian itu.

"Siasatan awal mendapati, mangsa dipercayai ditahan di Taman Peruna, Sungai Udang, sebelum dipukul teruk serta dipaksa untuk menaiki sebuah kenderaan.

"Mangsa kemudian digari menggunakan gari buatan negara jiran dengan tujuan untuk membuangnya ke dalam sungai," katanya ketika ditemui di pejabatnya di sini, sebentar tadi.

BH hari ini melaporkan, Koperal Mohd Daud Karim, 26, yang dipercayai mangsa cubaan, ditemui penduduk kampung sebelum laporan polis dibuat.

Mangsa dikatakan dalam perjalanan ke rumahnya selepas menyelesaikan satu urusan di kem berkenaan, kira-kira jam 1 pagi.

Kamaluddin berkata, mangsa yang menerima lebih 80 jahitan di kepala, muka dan bahagian mata akibat kecederaan teruk dipukul masih dirawat di Hospital Melaka.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan, kerana cubaan membunuh," katanya.

Sementara itu, cubaan BH untuk menemuramah Mohd Daud di Hospital Melaka gagal berikutan mangsa dikawal ketat oleh anggota tentera dan diarahkan untuk tidak menerima pelawat.

- bharian

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP