Sunday 24 April 2016

Tarik Gelaran: Semua Membisu Tetapi Tiada Gelaran Disebut Pada Majlis Rasmi Pagi Tadi

Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin diiringi oleh Ahmad Razif (sebelah kiri Sultan) ke Majlis Perasmian Wakaf Senusantara 2016 di Hotel Primula, Kuala Terengganu. FOTO Aswadi Alias 


Kuala Terengganu: Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman dan Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Osman Muda terus beredar sebaik selesai majlis perasmian Persidangan Wakaf Senusantara 2016 yang dirasmikan Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin, di Hotel Primula, di sini, pagi tadi.

Walaupun wartawan bertanyakan mengenai dakwaan penarikan gelaran kebesaran Datuk Seri Menteri Besar itu yang tersebar di laman sosial sejak semalam, Ahmad Razif dan Osman tidak menjawab sebaliknya bergegas meninggalkan majlis.

Berdasarkan dua program termasuk persidangan yang sedang berlangsung itu gelaran berkenaan tidak disebut oleh pengacara majlis.

Malah, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom hanya menyebut Menteri Besar dan bukannya Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman.

Semalam, di majlis Himpunan Padu Rakyat Dungun di Dataran Tanah UMNO Bahagian Dungun dan Perasmian Pusat Transformasi Luar Bandar Terengganu di Bandar Al-Muktafi Billah Shah, pengacara majlis hanya menyebut Menteri Besar.

- hmetro

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP