Wednesday 22 January 2014

Isu penyanyi wanita berhijab, apa kata syarikat Castmet

KUALA LUMPUR: Syarikat Castmet Sdn Bhd tidak pernah mendiskriminasi mana-mana bangsa atau agama seperti yang didakwa berhubung isu penyanyi wanita bertudung dihalang mengadakan persembahan.

Demikian dijelaskan Pengarah Urusan Castmet, Tan Keh Wah kepada Bernama sebagaimana laporan agensi berita itu, semalam.


"Saya menegaskan syarikat kami bukanlah rasis seperti didakwa, sebaliknya kejadian malam itu bukanlah kerana penyanyi itu bertudung tetapi dia bukan penyanyi yang dipersetujui oleh pengurusan majlis," katanya ketika dihubungi Bernama.

Tan menjelaskan perjanjian antara syarikatnya dengan sebuah syarikat pengurusan yang telah melantik kumpulan nyanyian malam itu tidak melibatkan penyanyi wanita bertudung kerana majlis malam itu ada menghidangkan minuman keras.

"Antara isi kandungan perjanjian itu juga, penyanyi kumpulan berkenaan dikehendaki berinteraksi serta menari bersama tetamu yang kebanyakannya lelaki bukan Islam, dan bagi menjaga maruah serta sensitiviti orang Islam syarikat telah bertegas untuk tidak melibatkan penyanyi yang bertudung," kata Tan.

Semalam, Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan) dalam sidang media memberitahu, pihaknya telah menerima laporan rasmi dari seorang penyanyi profesional Marinatasha, yang telah menerima nasib malang apabila dihalang dari melakukan persembahan di satu majlis keramaian anjuran syarikat Castmet Sdn Bhd di atas alasan yang dikaitkan dengan pemakaian hijab sewaktu ingin mengadakan persembahan di pentas acara.

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP