Friday 26 August 2016

Ali Tinju Dan Jamal Sifatkan Himpunan Tangkap MO1 Sebagai Himpunan Budak-Budak



Pertubuhan Pembela Nasib Melayu (Gerakan Merah) tidak akan mengadakan demonstrasi balas menentang himpunan #TangkapMO1 yang dijadualkan Dataran Merdeka esok.

"Kami, Gerakan Merah, tidak akan mengadakan perhimpunan atau protes kerana menghormati keputusan polis Kuala Lumpur dan polis Dang Wangi.

"Gerakan Merah akan ikut arahan polis untuk tidak membantah," kata presidennya, Mohd Ali Baharom, yang lebih dikenali sebagai Ali Tinju dalam kenyataan.

"Ini (#TangkapMO1) adalah himpunan budak-budak kecil, budak sekolah yang cuba belajar nak buat demo. Jadi, kita serahkan kepada pihak berkuasa PDRM supaya mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana budak yang menganjurkan himpunan tangkap MO1," katanya.

Sementara itu, Ketua Umno Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunus yang mengetuai Himpunan Merah turut mengesahkan pihaknya tidak akan terlibat dalam mana-mana demonstrasi balas esok.

"Jika ada kumpulan yang menentang himpunan itu, ia bukan dari kumpulan saya," katanya kepadaMalaysiakini.

Jamal, bagaimanapun, yakin bahawa himpunan #TangkapMO1 akan gagal mendapat sokongan orang ramai.

"Ia tidak akan menjadi seperti BERSIH. Jika kanak-kanak ini datang, mereka akan kumpulkan 100 atau 200 orang. Jika berjaya kumpulkan 1,000 atau 2,000 orang, ini bermakna mereka berjaya," tambahnya.


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP