Wednesday, 8 June 2016

MP Langkawi: Gaji Saya Bukan Rakyat Yang Bayar



Ahli Parlimen Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad sekali kali mengundang kontroversi apabila mengatakan bahawa gajinya tidak dibayar oleh rakyat tetapi adalah daripada kerajaan.

Beliau berkata, dana awam tidak dimiliki oleh rakyat, mengundang kemarahan di kalangan pengguna media sosial.

"Gaji wakil rakyat bukan rakyat bayar tapi kerajaan bayar dan duit kerajaan bukan lah duit rakyat.

"Sekali duit terlepas ke pihak lain ia nya bukan lagi duit kita.

"Kalau duit kerajaan duit rakyat maka marilah kita ramai ramai pi serang semua jabatan kerajaan ambil balik duit kita, " katanya dalam ulasan Facebook.
Nawawi membuat ulasan dalam perdebatan tentang cukai di mana netizen mengkritik dan mengingatkan beliau bahawa gajinya dibayar oleh rakyat.

Ini terjadi selepas beliau membuat catatan di media sosial itu yang menonjolkan pendidikan dan penjagaan kesihatan secara percuma yang dinikmati oleh rakyat Denmark, sesuatu yang diperjuangkan oleh pihak pembangkang di Malaysia, dengan mengorbankan sekurang-kurangnya cukai pendapatan 40 peratus dan 25 peratus cukai jualan.

Sejak itu, laman skrin ulasan kontroversi Nawawi telah diviralkan di media sosial.





PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

5 comments:

nick 8 June 2016 at 08:02  

Nanti dalam PRU 14, biar le calon2 MP dari UMNO dan BN ni mintak undi dari kerajaan dan jangan sibuk2 mintak rakyat undi kat mereka. Duit kerajaan tu bukan duit rakyat? Habis tu dari mana duit kerajaan tu datang? Dari derma orang2 arab? Dari hasil keuntungan 1MDB? Dari hasil kutipan tiket wayang filem separa lucah Hollywood? Dari hasil tabungan duit Najib dan Rosmah? Dari hasil kutipan duit yuran ahli2 UMNO? Dari hasil duit sumbangan semua orang2 kaya dan bangsawan2 UMNO yang dari dulu dok membalun reta dan hasil negara? Hakikatnya UMNO memang dipenuhi oleh si bodoh dan si dungu! Menteri2 UMNO pula adalah "cream of the crop" from a pool of idiots. Dan ada gak kumpulan2 orang2 yang sama bengong nak jadi penasihat kepada kumpulan2 yang dungu ni!

Nick.
Cape Tiger.

Hidup Najib! 8 June 2016 at 08:19  

Rakyat LANGKAWI kamu dah tahu isi perut MP kamu...hanya pandang kamu mcm anjing kurap..apabila PRU saja lps tu gaji dia x da kena mengena ngan kamu..ayuh jd lah pengundi yg bermaruah..ajar berok ni cukup2 masa PRU nanti

errol 8 June 2016 at 09:21  

Bodoh bangap. Macam ini kah IQ seorang MP?

Anoynimous 8 June 2016 at 12:45  

Hehehe macam ni mentaliti ahli parlimen umno?
Kenapa boleh jadi sebegitu bangang?
Ada pulak yg sokong lalu yg sokong tu class apa kalau yg disokong jenis bangang kering?
Kesian kesiann
Jauhilah umno, kami bukan menghasut tapi jelasnya sapa dekat sapa lekat dengan umno mesti jadi bingai sampaikan umno wartakan mereka islamik tapi terang2 tolak hukum islam, macamtu punya statement keluar pun ada gak orang yg sokong phuiiiii

Popular Posts

BlogList 3

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP