Thursday, 9 June 2016

Rosmah Guna Jet Peribadi Kerana Jadual Ketat



Pegawai Khas isteri perdana menteri, Datuk Rizal Mansor menjelaskan Datin Seri Rosmah Mansor terpaksa menggunakan pesawat peribadi untuk menghadiri sebuah majlis di Istanbul, Turki pada 27 Mei lalu kerana beliau terpaksa jadualnya yang ketat.

Ini kerana, menurutnya, Rosmah perlu menghadiri Mesyuarat Agong Persatuan Pandu Puteri Malaysia yang dirasmikan oleh Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong.

“Isteri Perdana Menteri menempuh perjalanan hampir 13 jam ke Istanbul hanya untuk menerima anugerah dan menyampaikan ucapan. Beliau (kemudiannya) bergegas pulang selepas majlis tersebut.

“Mana mungkin Rosmah dapat menghadiri semua acara-acara penting sekiranya mengikuti jadual penerbangan pesawat komersil,” katanya dalam satu kenyataan media kepadaMalaysiakini.

Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli dalam pendedahan terbarunya hari ini mempersoalkan tindakan isteri perdana menteri menggunakan jet peribadi untuk menerima ‘Anugerah Kebajikan Kanak-kanak 3G’ bagi pihak PERMATA.

Menurut Rizal, pendedahan itu bersifat jahat kerana Rafizi cuba memesongkan pandangan rakyat bahawa isteri perdana menteri sedang melakukan suatu pembaziran.

“Tuduhan ini jelas merupakan suatu fitnah apabila mengatakan lawatan ini bersifat bermewah-mewah,” katanya.

Rizal juga menjelaskan bahawa pesawat peribadi itu bukannya disewa khas untuk kegunaan Rosmah semata-mata.

“Pesawat ACJ319 No Pendaftaran A6-CJE adalah pesawat gantian yang disewa oleh kerajaan Malaysia bagi kegunaan kenamaan-kenamaan negara termasuk Yang di-Pertuan Agong, Permaisuri Agong dan kenamaan lain,” katanya.

Menurutnya, kerajaan menyewa pesawat itu selama dua bulan sebagai gantian kepada pesawat ACJ320 yang kini dalam tempoh penyelengaraan.

“Pesawat tersebut adalah pesawat gantian kerajaan maka atas sebab itu penerbangan ini menggunakan Pangkalan Udara Subang.

“Rosmah adalah isteri perdana menteri Malaysia dan kedudukan beliau dari segi protokol adalah layak,” katanya.

Rizal kemudianmya menyindir Rafizi dengan berkata tidak perlu bagi lepasan MCKK untuk bertanya soalan sedemikian.

“Satu sahaja soalan saya untuk YB Rafizi pula, siapakah penternak ikan yang dimaksudkan oleh Latifah Koya,” katanya mengakhiri kenyataan medianya itu.

- malaysiakini





PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

4 comments:

pendita muda 9 June 2016 at 10:44  

Untung nya jadi pegawai khas Rosmah ni ye,.bukan susah sangat cakap je,.janji ada mysuuuk,.Tidak ada kah timbalan Rosmah sbg Wakil ke sana Andai Rosmah sesamgat sebok ala Presiden Obama,?? Apa pun Rakyat nak tahu mengapa kebas duit Rakyat untuk tujuan itu.,, Rakyat tak halal kan Dunia akhirat, jawab lah kamu di sama nanti

Koperasi Prihatin Kedah Berhad 9 June 2016 at 20:04  

Sekali baca alasan yang diberi oleh 'barua' Rosmah bagai satu keperluan yang perlu dilunaskan tetapi bila semak dan kaji kenapa duot negara perlu dihabiskan kepada isteri PM sedangkan PM yang dilantik oleh parlimen bukan isterinya. Apakah keperluan isteri seorang PM mendapat keistimewaan sedangkan dia bukanlah jawatan kerajaan ataupun pegawai yang dilantik mewakili kerajaan. Kenapa begitu bodoh dan bahalol sekali 'barua' yang sanggup menjilat apa jua najis-najis salahguna kepentingan negara demi menjaga tuan-tuan yang tiada maruah dan moral.

xairlinepilot 9 June 2016 at 21:15  

DS Rosmah Mansor adalah sesuai menggunakan jet A319 utk ke IST.

Ini adalah kerana loadsheet atau load n balance pesawat commercial tak dpt menampung berat badan beliau..

She's OVERWEIGHT aka Obesity....

Badak aka hippo Malaysia... sbb tu dia nk sgt guna FLOM

Fat Lady Of Malaysia

Kahh kahh kahh

M.N.Hasnal Bakiyah 10 June 2016 at 02:54  

Nak suruh rakyat berjimat..tapi depa yg berboros...
Mmg siul laaaa

Popular Posts

BlogList 3

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP