Wednesday 8 June 2016

Surat Terbuka Untuk TMJ: Ampun Dan Bebaskan Muhammad Ismail



Patik cerap dengan prinsip Tunku yang memperjuangkan kebebasan bersuara. Tunku telah buktikan berkali-kali kepada kami sekalian rakyat bahawa kebebasan bersuara itu bukan hak milik mutlak golongan atasan semata-mata.

Patik sangat menghormati Tunku atas segalanya yang telah Tunku lakukan dan perjuangkan demi rakyat bumi ini. Terutama sekali kelantangan Tunku bersuara bagi pihak kami menentang ketidakadilan.

Patik juga sedar bahawa Tunku telah pun meluahkan rasa tidak setuju dengan tindakan Pihak Polis berkenaan isu ini. Kenyataan yang dikeluarkan oleh Tunku berkenaan isu ini amat bermakna bagi patik-patik sekalian terutama sekali rakyat Johor.

Dengan bangganya kami mampu pertahankan kemuliaan hati Tunku yang tidak cepat melatah dengan sindiran dan ejekan di media sosial.

Dengan bangganya kami mampu mencontohi Tunku di media sosial dan tidak cepat meradang dengan kutukan yang dilemparkan ke atas kerabat diraja kami.

Dengan bangganya kami mampu menjadi lebih matang selari dengan peredaran zaman.

Terbaru Muhammad Ismail dikenakan hukuman penjara setahun oleh Mahkamah Sesyen selepas pengakuan beliau yang diadakan tanpa pembelaan peguam.

Patik tidak menafikan bahawa tindakan Muhammad Amirul bukanlah satu tindakan yang wajar. Sendaannya mungkin melampaui batas.

Namun, kebebasan bersuara tidak sepatutnya disekat hanya kerana ia dianggap "menyakitkan hati".

Sebagai bangsa Johor, patik pohon perkenan Tunku untuk memaafkan Muhammad Amirul dan melakukan segala apa yang terdaya untuk menjamin kebebasannya.

Sebagai contohnya memberi ampun atau melobi menentang Seksyen 233, Akta Komunikasi dan Media #AktaSakitHati.

Patik pohon perkenan Tunku untuk buktikan kepada Malaysia sekali lagi bahawa Tunku ialah seorang pemimpin yang laksanakan apa yang dikatakan.

Patik pohon perkenan Tunku untuk sekali lagi menjadi contoh kepada pemimpin-pemimpin Malaysia by being the bigger and better person.

Tunku telah menyelamatkan ramai rakyat Malaysia dengan bersuara lantang menentang korupsi.
Dengan penuh rasa rendah diri, patik pohon, tolonglah selamatkan seorang lagi anak muda.

Syed Saddiq adalah jurucakap gerakan CHALLENGER






PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP