Tuesday 26 November 2013

Dua Kem Tentera Digadai Untuk Dapat Duit..

KUALA LUMPUR - PR hari ini mempertikaikan tindakan kerajaan yang membiarkan sebuah syarikat kontraktor menggadaikan tanah seluas kira-kira 155 hektar milik dua kem tentera bagi tujuan mendapatkan pembiayaan kewangan.

Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar mengulangi pendedahan yang dibuat dalam Laporan Ketua Audit Negara 2009 berkata, syarikat Kausar Corporation Sdn Bhd telah mencagarkan tanah yang menempatkan Kem Majidee dan Tebrau itu kepada Malaysian Building Society Berhad (MBSB) bagi mendapatkan pinjaman berjumlah RM465 juta.


Menurut Mahfuz, tindakan kontraktor itu bertujuan menyiapkan projek Pembinaan Kompleks 7 Briged, Kem Skudai, Johor Bharu yang sehingga kini masih terbengkalai.

"Sehingga hari ini, laporan kemajuan kerja projek tersebut masih berada di tahap 18.3 peratus dan perkara itu juga disebut dalam Laporan Ketua Audit Negara 2002 dan 2009.



PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP