Tuesday 5 November 2013

Mengapa Bajet JPM Meningkat 47 Kali Ganda Diera Najib?

KUALA LUMPUR 5 NOVEMBER: Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM), Datuk Seri Idris Jala digesa menyatakan secara teperinci butiran lanjut perbelanjaan jabatan di bawah seliaannya.

Ini berikutan peningkatan mendadak dana untuk JPM yang meningkat 43 kali ganda sejak Datuk Seri Najib Razak menjadi Perdana Menteri.


Ahli Parlimen Selayang, William Leong (gambar) mengulas kenyataan Ahli Parlimen Kluang, Liew Chin Tong yang membangkitkan keraguan ada kemungkinan dana tersebut akan disalahguna bagi tujuan politik.

“Peruntukan tersebut terlalu besar. Kita perlu diberi penerangan terperinci apa tujuan sebenar peruntukan besar tersebut,” kata William ketika dihubungi.

Chin Tong dalam kenyataan Rabu lalu menyebut, jumlah dana bagi JPM meningkat dari RM158,090,000 pada 2010 kepada RM6,855,107,300 dalam Bajet 2014, meliputi 15 peratus dari RM53 bilion jumlah keseluruhan peruntukan untuk pembangunan bagi 2014.

- keadilandaily.com

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP