Saturday, 21 December 2013

Siapa naikkan harga dulu, soal Najib

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menggesa rakyat agar tidak mudah terpedaya dengan dakyah pembangkang susulan kenaikan harga barang yang akan dilaksanakan tahun hadapan.

Menurut Najib, kenaikan harga barangan serta penstrukturan semula subsidi adalah langkah terbaik bagi memastikan rakyat mendapat manfaat yang sepatutnya.


"Mereka ini pembangkang akan mula bising bila kita naikkan harga barang tetapi mereka naikkan gaji Speaker mereka dan Adun mereka sampai 200-300 peratus, cuba lihat siapa yang naikkan gaji mereka hingga terlalu tinggi?

"Gaji Speaker lebih tinggi daripada gaji Perdana Menteri, logikkah?," katanya pada Perhimpunan Agung MCA kali ke-60 yang diadakan di sini, hari ini.

Beliau yang juga Pengerusi BN berkata, dalam isu menaikkan kadar tol misalnya, kerajaan belum pun sempat membuat keputusan rasmi untuk menaikkan harga ke atas konsesi tol, namun pembangkang dilihat lebih dulu menaikkan cukai perniagaan sehingga 400 peratus seperti yang berlaku di Selangor.

"Itu pun belum muktamad lagi, belum proses lagi, kita otkk dulu...kita otkk dulu (dalam erti kata lain kita tunggu dulu).

"Tapi mereka lebih dulu, Selangor umumkan kenaikan cukai perniagaan sehingga 400 peratus, lagi dahsyat," katanya.

Kerajaan negeri Selangor baru-baru ini didesak untuk mengkaji semula kenaikan lesen perniagaan dan cukai pintu di beberapa daerah di negeri itu yang naik secara mendadak oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad.

Difahamkan kenaikan membabit antara lain Majlis Bandaraya Petaling Jaya dan Majlis Perbandaran Subang Jaya, dibuat menerusi undang-undang kecil di bawah Akta Kerajaan Tempatan 1976.

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

2 comments:

ROHAYA M NOOR 21 December 2013 at 18:33  

Sarawak naik dulu la.Jgn temberang.Lagi pun BN ada bny syarikat sendiri mcm Genting.Google hubungan Genting Lim Goh Tong dan Tan Sri Noah umar

Nudin Bakar 21 December 2013 at 19:00  

Najib ini suka cakap semberangan, kata kerajaan PR yang terdahulu naikkan gaji memberi contoh pada selangor, tapi dia lupa mungkin tak diberi tahu yang ketua menteri sarawak telah pun mengnikmati kenaikan gaji terlebih dulu dari selangor malah lebih tinggi. Macam mana nak yakinkan rakyaat bila buat kenyataan salah, kan kah cakap bohong namanya. Cuma macai-macai bodoh saja yang terpegun dengan penipuan ini, ada berani debatlah tentang pembaikan ekonomi rakyaat, ni dah bertahun-tahun menanti masih tak sahut cabaran, hanya dibelakang saja cakap berdentum-dentum taoi auta semua. Jika tak mampu memikul tugas dan tanggung jawap, serahkan saja peranan itu...banyak lagi yang bijak pandai yang ada dalam umno tu. Cuma mereka ini buat masa ini low profil kerana masih hormat dengan pemimpin ( tak nak takut ). Dipehak pembangkang tu memang banya yang bijak pindah cuma belum dapat peluang disebabkan kebodohan rakyaat yang telah ternoda minda oleh sang BN untuk berfikir secara waras bagi kebaikan hidup rakyaat.

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP