Wednesday 11 December 2013

Cuepacs Teruskan Agenda Bodek Kerajaan

JOHOR BAHRU - Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) mengulangi penegasan tidak akan membela penjawat awam yang melanggar undang-undang termasuk Akta Rahsia Rasmi.

"Berani buat berani tanggung kerana Cuepacs tidak akan mempertahankan mana-mana penjawat awam yang didapati membocorkan rahsia kerajaan, terlibat dalam jenayah mahupun rasuah.


"Cuepacs hanya membela dan menuntut keadilan terhadap penjawat awam yang ditindas dan dianiaya dalam tugas mereka," kata Presidennya Datuk Omar Osman kepada pemberita, di sini hari ini.

Omar yang ditemui selepas taklimat penambahbaikan skim perkhidmatan dan isu semasa bersama penjawat awam, diminta mengulas mengenai isu kebocoran kandungan dan penyebaran Kertas Tindakan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Johor berhubung cadangan mengubah hari cuti mingguan sebelum ini.

Awal November lepas, berita tentang pertukaran hari hujung minggu negeri Johor daripada Ahad kepada Jumaat berkuat kuasa Januari depan tersebar di laman sosial tanpa pengumuman rasmi oleh kerajaan negeri.

Lebih memeranjatkan gambar dokumen sulit mengenai perkara itu yang dialamatkan kepada Setiausaha Kerajaan Negeri dan Penasihat Undang-Undang Negeri bertarikh 9 Oktober 2013 turut dimuat naik dalam laman sosial bagi menyokong berita berkenaan.

Mengulas mengenai pemilihan anggota Majlis Tertinggi Cuepacs sesi 2014/2016 yang akan berlangsung minggu depan, Omar berharap semua yang bertanding akan bersikap harmoni.

Semua yang bertanding juga perlu memikirkan tanggungjawab yang menanti mereka dalam meneraju Cuepacs kerana kesatuan ini menjadi tulang belakang kepada 1.4 juta penjawat awam, katanya. - Bernama

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP