Wednesday 25 December 2013

Dua cedera dalam letupan di sebuah pub di Petaling Jaya

Seorang pemilik pub adalah di antara dua mangsa yang cedera dalam letupan gas di pusat beli-belah Jaya One di Petaling Jaya, awal hari ini.

Penolong Pengarah (Operasi) Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor, Mohamad Sani Harul, berkata letupan pada jam 2 pagi itu berlaku di dapur premis menyebabkan panel tingkap kaca pecah dan kerosakan pada dinding.


Salah seorang pekerja premis itu turut cedera dalam insiden tersebut dan kedua-dua mangsa dikejarkan ke Pusat Perubatan Universiti Malaya bagi menerima rawatan pesakit luar kerana cedera dalam kebakaran itu.

Kejadian letupan gas kali terakhir berlaku sebelum ini kira-kira setahun lalu dengan sekurang-kurangnya 12 cedera dan seorang maut dalam insiden tersebut.

Pada 11 September, enam pekerja Myanmar cedera parah apabila 15 daripada 300 silinder gas yang disimpan di dalam stor di Muar, Johor meletup.
Dalam kejadian 8.40 malam itu, mangsa dipercayai sedang memindahkan gas daripada silinder 14 kg ke silinder 50 kg di dalam bangunan berkenaan.

Ogos lalu, lima pelajar sekolah di Seremban cedera di pergelangan tangan setelah dapur yang digunakan meletup.

Pelajar berkenaan dipercayai sedang menyediakan makanan sempena Hari Kantin dalam kejadian yang berlaku pada 10 pagi.

31 Mei lalu, seorang pekerja melecur 80% terbakar pada badan dalam satu kejadian letupan gas silinder memasak di sebuah restoran di Bukit Bintang.

Kejadian letupan terbesar membabitkan pusat beli-belah berlaku dua tahun lalu di Subang Jaya apabila empat cedera sementara 300 lagi diselamatkan selepas kebocoran gas yang menyebabkan letupan di tingkat bawah kompleks beli-belah Empire.

Mangsa yang cedera termasuk pengawal keselamatan warga Nepal dan tempatan akibat terkena serpihan kaca.

Kejadian 3.45 pagi itu turut merosakkan dua lagi tingkat premis tersebut selain blok pejabat dan apartmen bersebelahan.

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP