Monday 9 December 2013

Pemimpin Bangkai Macam Ni Pas Nak Muzakarah.. Baik Tak Payah..!!

SHAH ALAM - Selepas menyatakan pemimpin "nombor dua Pas" pengikut ajaran Syiah pada Perhimpunan Agung Umno, hari ini Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyatakan akan mendedahkan bukti kepada umum dalam masa terdekat.

Ahmad Zahid yang dipetik sebuah portal juga berkata, beliau akan tampil dengan bukti bagi mengesahkan dakwaannya itu walaupun bakal berhadapan tindakan undang-undang.


Walau tidak menamakan Mohamad Sabu sebagai "orang nombor dua" Pas yang didakwa mengamalkan ajaran Syiah, namun umum mengetahui, Mohamad Sabu yang memenangi semula jawatan timbalan presiden Pas digelar sebagai orang nombor dua parti.

Mohamad atau lebih dikenali dengan panggilan Mat Sabu dalam reaksi awalnya terhadap kenyataan Ahmad Zahid juga mengatakan akan merujuk kepada peguamnya berhubung kenyataan itu.

Namun, Ahmad Zahid hari ini nekad tidak akan berganjak dengan kenyataan berhubung pemimpin nombor dua Pas adalah pengikut Syiah.

"Dalam Islam, kita tidak boleh mempunyai mazhab lain kerana ia akan menyebabkan perpecahan di kalangan masyarakat Islam.

"Saya melihat perkara ini dari sudut keselamatan. Saya tidak mahu apa yang berlaku (perang saudara) di negara lain juga berlaku di Malaysia," katanya.

Mat Sabu yang dipetik Harakahdaily sebelum ini menyifatkan dakwaan Ahmad Zahid itu sebagai tuduhan berniat jahat.

“Saya tak dengar sendiri apa dia kata jadi kena bincang dengan peguam dulu... Saya Ahli Sunnah Wal Jama'ah, seorang Islam yang mengikut ajaran Ahli Sunnah Wal Jama'ah," katanya lagi.



PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP