Friday 29 July 2016

UMNO Saran PAS Bubar DUN Kelantan

Ahmad Jazlan dan isteri, Datin Wan Norizan Wan Ismail memotong kek sambil diiringi Timbalan Ketua Umno Bahagian Machang, Wan Mohd Adnan Wan Aziz (dua, kiri).



MACHANG - Kerajaan Kelantan disaran membubarkan Dun lebih awal berikutan kemelut yang membelenggu kepimpinan Pas di negeri ini.

Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub berkata, kemelut dan ketidaksepakatan dalam kalangan pemimpin Pas dapat dilihat dengan jelas hingga menjejaskan kepercayaan rakyat.

Menurutnya, Kerajaan Kelantan perlu mengikut jejak langkah Pulau Pinang untuk membubarkan Dun bagi mengembalikan semula keyakinan rakyat.

“Kesepakatan Kerajaan Kelantan untuk mengurus tadbir negeri jelas berkecamuk, jadi lebih baik jika Pilihan Raya Negeri (PRN) dibuat lebih awal kerana sebuah parti bertanggungjawab harus mengembalikan keyakinan rakyat.

“Biarpun kerajaan negeri menafikannya, namun ada khabar menyatakan beberapa Adun sudah hilang kepercayaan dengan kepimpinan Kerajaan Kelantan dan akan keluar dari Pas,” katanya selepas Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Umno Bahagian Machang dan Ahli Parlimen Machang, semalam.

Kira-kira 15,000 tetamu memeriahkan majlis rumah terbuka itu yang bermula pada jam 11 pagi hingga 5 petang.

Menariknya, semalam juga merupakan tarikh bermakna buat Ahmad Jazlan apabila genap setahun beliau dilantik sebagai Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah.

Mengulas lanjut, Ahmad Jazlan berkata, krisis yang berlaku di negeri ini lebih membimbangkan berbanding Pulau Pinang kerana membabitkan soal urus tadbir dan kepercayaan rakyat.

“Bagi saya, kalau Kerajaan Kelantan bersikap terbuka dalam soal ini, mereka perlu membubarkan Dun dan memberi semula mandat kepada rakyat.

“Sebelum ini rakyat telah beri kepercayaan berikutan kerjasama baik dalam kalangan pemimpin Pas, tetapi kini mereka telah berpecah, dilihat berpuak-puak dan cuba menjatuhkan antara satu sama lain,” katanya.

Menurut Ahmad Jazlan yang juga Ahli Parlimen Machang lagi, Umno Kelantan sentiasa bersedia dalam menghadapi pilihan raya pada bila-bila masa sahaja.

“Kita sentiasa bersiap siaga menghadapi pilihan raya, kita tidak ada musim. Kalau pilihan raya datang awal sekalipun, kita siap sedia. Kalau lewat, kita akan teruskan persediaan dalam memantapkan keperluan untuk kepentingan parti,” katanya.

- sharian

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP