Wednesday 7 September 2016

VIDEO: Dua Anggota Polis Ditahan Kerana Cederakan Guru Sehingga Patah Tangan



IPOH - Seorang anggota polis yang didakwa telah mencederakan seorang guru Sekolah Kebangsaan Bukit Sapi, Lenggong, telah ditahan bagi membantu siasatan hari ini.

Ketua Polis Perak, Datuk Seri Abdul Rahim Hanafi berkata, anggota terbabit telah menyebabkan kecederaan kepada guru berkenaan sehingga patah tangan.

"Permohonan reman akan dibuat esok di Mahkamah Majistret Pengkalan Hulu.

"Siasatan akan dilengkapkan segera dan dirujuk ke Pengarah Pendakwaan Negeri untuk tindakan lanjut," katanya.

Menurutnya, pihaknya menjalankan siasatan dibawah Seksyen 325 Kanun Keseksaan iaitu menyebabkan kecederaan.

Dalam kejadian Selasa minggu lalu, mangsa baharu selesai mengajar kelas tambahan bagi murid-murid tahun enam yang bakal menduduki Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR).

Kira-kira jam 7.15 malam, guru berkenaan telah ditahan dua anggota polis berpakaian preman kerana mengesyaki mangsa adalah penagih dadah dan dibawa ke balai polis untuk siasatan.

Kejadian guru malang berkenaan menjadi viral dalam laman sosial apabila orang ramai turut merakam kejadian itu menerusi video pendek berdurasi 20 saat.

Sinar Harian berjaya menghubungi guru berkenaan namun, beliau enggan mengulas lanjut selain mengesahkan dia mengalami patah tangan kirinya.



PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP