Friday 2 August 2013

Surat Terbuka Kepada Din Ayam

Surat Terbuka Kepada Zaharudin Muhammad
Bhai Zaharudin Muhammad...

Gua takmo nak citer banyak pasai pertelingkahan antara lu dengan Khalid Samad dan lain-lain orang.... Pada gua itu masalah lu.... Itu masalah peribadi lu..... Itu masalah dalaman lu.... gua takmo campur itu cerita.... dan jugak gua takmo nak panggil lu dengan nama glamer lu ... pasai gua dari dulu lagi tak memanggil sesaper dengan nama binatang..... sebab pada gua binatang tue lebih mulia (memanglah manusia nih lebih mulia lagi Allah Taala jadikan)... pasai binatang nih bertasbih dan berzikir kepada Allah Taala sentiasa....walhal kiter manusia nih... 5 minit lepas solat pon belum tentu dapat buat dengan okehnyer....

Tapi... Tapi aper yang menyebabkan gua berminat nak tulis surat terbuka kepada Zaharudin Muhammad (iaitu lu nih) aderlah disebabkan hanya satu perkara sajer.... yeah... satu perkara jer.... dan lu tak payah la nak kona-kona sana sini dalam jawapan lu nanti.... Kasi jawapan straight jer okeh......... Sori... penulisan gua nih secara santai... mungkin kot tulisan macam nih lu tarak pandang... dan mungkin jugak lu takmo layan.... gua takder hal... at least 5000 lebih pengunjung laman blog gua nih setiap hari ader yang membacanyer....


Dan kalu di multiply 5000 orang tue dengan dier ceritakan kepada 5 orang kawan dier... maknanyer ader 25 ribu orang yang dapat maklumat pasai surat terbuka nih.... hahaha... dan inilah matlamat gua... samer ader lu nak jawab atau tidak... itu gua tak tau.... samer ader lu ader jawapan untuk menjawap persoalan nih pon gua tak tau....

So.... inilah persoalan yang gua mau tanya ... sebab lu nih adelah Ahli Majlis Syura Ulama PAS.... jadi kalu ikut statut (betul.. gua eja statut bukan status okeh).... lu nih boleh la diklasifikasikan sebagai Ulama ... samer macam bapak mertua lu tue......... tak gitue...

Persoalannya berbunyi begini....

"Aderkah sebagai seorang yang alim dalam bidang agama Islam dibenarkan membuat fitnah tanpa sandaran aper-aper bukti dan fakta terhadap orang lain"

dan

"Aderkah hukum haram membuat fitnah itu hanya jatuh kepada orang yang bukan alim ulama sajer"

So ..... kasi jawap ini soalan dulu.... dan kalu lu malu nak jawap.... suruh bapak mertua lu jawab sendiri kat media.... jangan plak lu dok nak bekap dan defend..... kalu segan dan malu nak jawab secara lisan.... boleh antar jawapan secara bertulis kat mana-mana media...

Sebab... sampai ke hari ini... sudah masuk 3 bulan.... Hadi Awang (bapak mertua lu) masih lagi tidak berjaya membawak bukti atau fakta atas pertuduhan fitnah yang dilemparkan oleh dier pada masa kempen PRU13 tengah hangat berjalan itu hari.... takkan nak tunggu 3 tahun kot baru nak dapat jawapan bukti atau fakta atas fitnah nih.... Kalu betul tersilap cakap... aper salahnyer bapak mertua lu tue memintak maap dan tarik balik kata-kata dier tue...

Ader paham ka???? Errk... Ini bukan cadangan tapi ini soalan... Dan ini sememangnya aderlah cabaran...

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot


PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP