Tuesday 15 April 2014

Gadis jadi hamba seks demi untung mudah



Polis Kontinjen Selangor berjaya menyelamatkan sembilan wanita warga Filipina dipercayai dipaksa untuk menjadi pegawai perhubungan pelanggan (GRO) dalam serbuan yang dijalankan di sebuah pusat hiburan di Kelana Jaya, di sini malam tadi.

Dalam serbuan jam 10.10 malam itu polis turut menahan seorang lelaki berusia 24 tahun dipercayai penjaga premis berkenaan dan seorang wanita warga asing yang bekerja di premis terbabit.

Sumber berkata, sembilan wanita yang berusia antara 21 hingga 38 tahun itu dipercayai dieksploitasi oleh pemilik premis untuk bekerja sebagai GRO bagi meraih keuntungan yang besar.

"Premis ini mempunyai lesen perniagaan yang sah," kata sumber.

Sumber memberitahu dua suspek yang ditahan akan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerag (IPD) Petaling Jaya untuk siasatan lanjut dan berkata, mereka akan disiasat di bawah Akta Antipemerdagangan Orang dan Antipenyeludupan Migran (ATIPSOM) dan Seksyen 55B Akta Imigresen.

PERINGATAN: Bloglist Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Pro BN

POST TERDAHULU

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP